LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3115 | Etkileşim Tasarımı İlkeleri | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ECE ARIHAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı pek çok farklı içeriği biraraya getiren çoklu ortam alanını tanıtmaktır. Ders çoklu ortam teorisi ile birlikte yazı, ses, hareketli ve durağan görsellerle etkileşimli içeriği yönetebilme üzerine yoğunlaşır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Çoklu-ortamın ve etkileşimli ortamın özelliklerini tanırlar 2) Çoklu-ortama ve etkileşim tasarımına yönelik eleştirel ve akademik bakış açısı geliştirmek için gerekli olan teorik ve tarihsel bilgiye sahip olurlar 3) Etkileşimli ortam tasarımının aşamalarını ayrı ayrı tasarlayabilme yetisini kazanırlar 4) Çoklu-ortamda kullanabilirlik ve deneyim tasarımı hakkında bilgi sahibi olurlar 5) Etkileşimli ortam tasarımının temel prensiplerini öğrenirler 6) Çoklu-ortamda estetik ve işlevsellik arasında denge oluşturacak çözümler önerebilirler 7) Konsept ve ürün arasındaki ilişkiyi kurar ve bütüncül bakış açısı geliştirebilirler 8) Tasarım aşamalarını teorik ve pratik kısımlarıyla bir arada düşünerek gerekli proje yönetim becerilerini kazanırlar 9) Etkileşimli ortam tasarımında zaman yönetimi becerisini kazanırlar |
Bu derste çoklu ortam alanı tanıtılmaktadır. Öğrenciler çoklu ortam teorisini öğrenecek ve yazı, ses, hareketli ve durağan görsellerle etkileşimli içeriği yönetebilme yetkinliğini edineceklerdir. Çokluortam farklı içerik formlarını birarada kullanıma sunan bir ortamdır. Terim hem bir isim olarak (çoklu içerik formlarına sahip bir ortam) ya da çoklu içerik formlarına sahip ortamı tanımlamak için bir sıfat olarak kullanılabilir. Bu terim, özellikle geleneksel basılı yöntemler ve elle üretilmiş malzeme içeren ortamlara karşıt olarak kullanılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtmı, genel bir bakış. Ders işleyişinin açıklanması. Ders için gerekli dökümanların dağıtımı. | Önümüzdeki hafta için: Multimedia ve etkileşim ile ilgili araştırma yapınız. |
2) | Çokluortam (Multimedia) nedir? Nerelerde bulunur? Etkileşim (interaction) nedir? Sınıf tartışması | Etkileşimli araç tasarımı ödevi anonsu |
3) | Düzenek ve Senaryo. Örnekler. Etkileşimli araç tasarım ödevi kritiği ve teslimi, Senaryo ödevi anonsu | Önümüzdeki hafta için: Etkileşimli araç tasarım ödevi REDO teslimi. |
4) | Düzenek ve Senaryo. Örnekler. Senaryo ödevi kritiği ve teslim. Düzenek ödevi veriliş. | Önümüzdeki hafta için: Senaryo ödevi REDO teslimi. |
5) | Enformasyon Tasarımı: Lineer, hiyerarşik ve ağ yapıları Düzenek ödevi kritiği ve teslimi Enformasyon tasarımı ödevi veriliş | Önümüzdeki hafta için: Düzenek ödevi REDO teslimi. |
6) | Enformasyon tasarımı ödevi kritiği ve teslimi Flowchart ödevi veriliş | Okuma: Flowcharts (ISO 14915-2 sec 3,5 & 6) Önümüzdeki hafta için: Enformasyon tasarımı ödevi REDO teslimi. |
7) | 13 Altın Kural Flowchart ödevi kritiği ve teslimi Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 anonsu | Okuma: Apple Interface Guideline Önümüzdeki hafta için: Flowchart ödevi REDO teslimi. |
8) | 13 Altın Kural Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 kritiği ve teslimi Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 anonsu | Önümüzdeki hafta için: Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 REDO teslimi. Okumalarınızı yapmayı unutmayınız! |
9) | Grafik Arayüz Tasarımı Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 kritiği ve teslimi Arayüz tasarımı ödevi anonsu Final projesi veriliş | Okuma : Software Branding (Microsoft Windows Vista Software Branding) Information technology, User system interfaces and symbols, Icon symbols and functions (ISO 11581-1) Önümüzdeki hafta için: Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 REDO teslimi |
10) | Final Projesi: Senaryo Arayüz tasarımı ödevi kritiği ve teslimi | Önümüzdeki hafta için: Arayüz tasarımı ödevi tasarımı ödevi REDO teslimi |
11) | Final Projesi: Düzenek + Flowchart | |
12) | Final Projesi: Grafik Arayüz | |
13) | Final Projesi: Grafik Arayüz | |
14) | Final Projesi: Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | • Microsoft Windows Vista Software Branding • Iphone Human Interface Guidelines • IPTV Standards (BBC Standards) • Apple Interface Guideline • Flowcharts (ISO 14915-2 sec 3,5 & 6) • Cognitive Perception (ISO 14915-3 D) • Information technology - User system interfaces and symbols - Icon symbols and functions (ISO 11581-1) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 8 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ödevler | 8 | 32 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 134 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |