İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IST2014 | Perakendecilik Yönetimi | Güz Bahar |
1 | 2 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HACER HANDAN DEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu ders için bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Perakende yönetimi konusunda temel bilgilerin edinilmesi. İşletmenin insan kaynakları, finans, satınalma gibi diğer fonksiyonları ile perakendecilik pazarlaması arasındaki ilişkilerin kurulması. Pazarlama karması elemanlarının perakendecilik sektörü açısından ele alınması. Lokasyon seçimi ve mağaza atmosferi gibi perakendecilik sektörüne özel konuların incelenmesi. Çok kanallı perakendecilik kapsamında internet perakendeciliğinin işlenmesi. İnternet perakendeciliği, müşteri ilişkileri yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi konuları kapsamında teknoloji ve perakendecilik arasındaki yakın ilişkinin vurgulanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Perakende Yönetimi için gerekli olan etkili methot ve stratejileri anlamak. Perakende Yönetiminde kullanılan kaynak ve teknolojilerden nasıl yararlanılacağını anlamak. Mağaza yeri seçimi, satış , ürün ve fiyatlandırma analizlerini anlamak. Stratejik seviyede güncel perakende yönetimi konuları hakkında bilgi geliştirmek. Perakendenin, özellikle anahtar faaliyetleri ve ilişkilerin nasıl yürütüldüğünü anlamak. Perakende teorisi ve araştırmasının uygulanması yoluyla yukarda bahsedilen noktalara akademik destek sağlamak. |
1-Perakendecilik Yönetimine Giriş 2-Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve perakendecilik çeşitleri 3-Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak 4-Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek . 5-Lokasyon Seçimi 6-Kategori yönetiminin oluşturulması 7-Ürün çeşitlendirme ve planlama süreci 8-VİZE 9-Perakende satın alma sistemlerini saptamak 10-Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi 11-Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak. 12-Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik 13-Perakendeci işletmecilikte finansal strateji 14-Müşteri İlşkileri Yönetimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Perakendecilik Yönetimine Giriş | |
2) | Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve perakendecilik çeşitleri | |
3) | Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak | |
4) | Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek . | |
5) | Lokasyon Seçimi | |
6) | Kategori yönetiminin oluşturulması | |
7) | Ürün çeşitlendirme ve planlama süreci | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Perakende satın alma sistemlerini saptamak | |
10) | Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi | |
11) | Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak. | |
12) | Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik | |
13) | Perakendeci işletmecilikte finansal strateji | |
14) | Müşteri İlşkileri Yönetimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayın, 3. Baskı, Aydın, Kenan, 2010. ISBN:6051335131 Retailing Management, 8.Edition, Levy, Michael; Weitz, Barton A. 2012. Perakende PazarlamaYönetimi Yayıncı: Kendi Yayını 10 Ömer Baybars Tek ,Fatma Demirci Orel 2008 ISBN:9789944579100 |
Diğer Kaynaklar: | Bulunmamaktadır. There is none. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 76 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |