AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IST2014 | Perakendecilik Yönetimi | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HACER HANDAN DEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu ders için bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Perakende yönetimi konusunda temel bilgilerin edinilmesi. İşletmenin insan kaynakları, finans, satınalma gibi diğer fonksiyonları ile perakendecilik pazarlaması arasındaki ilişkilerin kurulması. Pazarlama karması elemanlarının perakendecilik sektörü açısından ele alınması. Lokasyon seçimi ve mağaza atmosferi gibi perakendecilik sektörüne özel konuların incelenmesi. Çok kanallı perakendecilik kapsamında internet perakendeciliğinin işlenmesi. İnternet perakendeciliği, müşteri ilişkileri yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi konuları kapsamında teknoloji ve perakendecilik arasındaki yakın ilişkinin vurgulanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Perakende Yönetimi için gerekli olan etkili methot ve stratejileri anlamak. Perakende Yönetiminde kullanılan kaynak ve teknolojilerden nasıl yararlanılacağını anlamak. Mağaza yeri seçimi, satış , ürün ve fiyatlandırma analizlerini anlamak. Stratejik seviyede güncel perakende yönetimi konuları hakkında bilgi geliştirmek. Perakendenin, özellikle anahtar faaliyetleri ve ilişkilerin nasıl yürütüldüğünü anlamak. Perakende teorisi ve araştırmasının uygulanması yoluyla yukarda bahsedilen noktalara akademik destek sağlamak. |
1-Perakendecilik Yönetimine Giriş 2-Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve perakendecilik çeşitleri 3-Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak 4-Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek . 5-Lokasyon Seçimi 6-Kategori yönetiminin oluşturulması 7-Ürün çeşitlendirme ve planlama süreci 8-VİZE 9-Perakende satın alma sistemlerini saptamak 10-Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi 11-Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak. 12-Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik 13-Perakendeci işletmecilikte finansal strateji 14-Müşteri İlşkileri Yönetimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Perakendecilik Yönetimine Giriş | |
2) | Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve perakendecilik çeşitleri | |
3) | Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak | |
4) | Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek . | |
5) | Lokasyon Seçimi | |
6) | Kategori yönetiminin oluşturulması | |
7) | Ürün çeşitlendirme ve planlama süreci | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Perakende satın alma sistemlerini saptamak | |
10) | Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi | |
11) | Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak. | |
12) | Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik | |
13) | Perakendeci işletmecilikte finansal strateji | |
14) | Müşteri İlşkileri Yönetimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayın, 3. Baskı, Aydın, Kenan, 2010. ISBN:6051335131 Retailing Management, 8.Edition, Levy, Michael; Weitz, Barton A. 2012. Perakende PazarlamaYönetimi Yayıncı: Kendi Yayını 10 Ömer Baybars Tek ,Fatma Demirci Orel 2008 ISBN:9789944579100 |
Diğer Kaynaklar: | Bulunmamaktadır. There is none. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 76 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |