REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DIS2011 Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar ve Türkiye Ekonomisi Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. CEM KARTAL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ELİF FINDIK
Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere uluslararası alanda dünya çapında faaliyet gösteren örgütlerin görevlerini, çalışma biçimlerini ve yaptıkları uygulamalarla ile ilgili genel bilgileri vermek ve öğrencilerin bu alandaki güncel konuları öğrenme ve tartışabilme kabiliyetlerini geliştirmelerine olanak verebilmektir. Ayrıca ders, öğrencilerin Türkiye ekonomisinin güncel sorunlarının ana karakterlerini analiz edebilmesi için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal bir çerçeve sunar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Uluslararası Ticaret kapsamında Dünya Ticaret Örgütü (WTO) Rejimi, Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel Anlaşması(GATT) hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2.Dünya Ticaret Örgütü (WTO) ve Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel anlaşmasının temelleri ve kurallarını, en çok tercih edilen ulus, ulusal şartlar, teknik engeller, miktar kısıtlamaları ve kaçış maddelerine ilişkin hükümler kapsamında analiz edebilecektir.
3.Uluslararası Para Fonu’nun tarihçesi, amacı, yapısı ve işlevlerini sıralayabilecektir.
4.Türkiye-IMF ilişkileri ile ilgili güncel konular hakkında tartışabilecektir.
5.Uluslararası ekonomik örgütlerin görevlerini ve içeriklerini açıklayabilecektir.
6.Türkiye ekonomisinde gözlenen önemli değişme ve gelişme süreçlerini uluslar arası politik ve ekonomik kırılmalarla ilişkilendirebilecektir.
7.Türkiye ekonomisinin güncel yapısal sorunlarının tarihsel, toplumsal ve siyasi kökenlerini tartışabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, Dünya Ticaret Örgütü (WTO) Rejimi, en çok tercih edilen ulus, ulusal şartlar, teknik engeller, miktar kısıtlamaları ve kaçış maddelerine ilişkin hükümler kapsamında WTO ve GATT örgütlerin içeriklerini ve temel kurallarını, Fikri Mülkiyet Haklarının (TRIPS) Ticaret ile ilişkili anlaşması ve Hizmetleri Ticaret üzerine genel anlaşma hükümlerini, Uluslar arası Para Fonunun tarihçesi, amacı, yapısı ve işlevlerini kapsamaktadır. Ayrıca, Türkiye ekonomisinin güncel sorunlarının ana karakterlerini analiz edebilmesi için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal bir çerçeve sunar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uluslararası Örgüt Teorisi ve İktisadi Birleşme Teorisi Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
2) Uluslararası Para Fonu ve Dünya Bankası Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
3) Avrupa Birliği Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
4) GATT ve Dünya Ticaret Örgütü Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
5) Uluslararası Ticaret Odası Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
6) Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) ve Türkiye’nin Yeri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
7) Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) ve Türkiye’nin Yeri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
8) Ders Tekrarı Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. Students are given the course materials a week before.
9) a-Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü b-Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
10) a-Türkiye Ekonomisi – Tarım ve Sanayi Sektörleri b-Türkiye Ekonomisi – Dış Ticaret Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
11) Türkiye-Uluslararası Para Fonu ve Türkiye-Dünya Bankası İlişkileri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
12) Türkiye-Dünya Ticaret Örgütü İlişkileri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
13) Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri ve Geleceği Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
14) Uluslararası Örgütler, Küreselleşme ve Türkiye Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: .
Diğer Kaynaklar: IMF ve WTO Raporlar

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2