LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DIS2011 | Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar ve Türkiye Ekonomisi | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. CEM KARTAL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ELİF FINDIK Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere uluslararası alanda dünya çapında faaliyet gösteren örgütlerin görevlerini, çalışma biçimlerini ve yaptıkları uygulamalarla ile ilgili genel bilgileri vermek ve öğrencilerin bu alandaki güncel konuları öğrenme ve tartışabilme kabiliyetlerini geliştirmelerine olanak verebilmektir. Ayrıca ders, öğrencilerin Türkiye ekonomisinin güncel sorunlarının ana karakterlerini analiz edebilmesi için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal bir çerçeve sunar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Uluslararası Ticaret kapsamında Dünya Ticaret Örgütü (WTO) Rejimi, Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel Anlaşması(GATT) hakkında bilgi sahibi olacaktır. 2.Dünya Ticaret Örgütü (WTO) ve Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel anlaşmasının temelleri ve kurallarını, en çok tercih edilen ulus, ulusal şartlar, teknik engeller, miktar kısıtlamaları ve kaçış maddelerine ilişkin hükümler kapsamında analiz edebilecektir. 3.Uluslararası Para Fonu’nun tarihçesi, amacı, yapısı ve işlevlerini sıralayabilecektir. 4.Türkiye-IMF ilişkileri ile ilgili güncel konular hakkında tartışabilecektir. 5.Uluslararası ekonomik örgütlerin görevlerini ve içeriklerini açıklayabilecektir. 6.Türkiye ekonomisinde gözlenen önemli değişme ve gelişme süreçlerini uluslar arası politik ve ekonomik kırılmalarla ilişkilendirebilecektir. 7.Türkiye ekonomisinin güncel yapısal sorunlarının tarihsel, toplumsal ve siyasi kökenlerini tartışabilecektir. |
Bu ders, Dünya Ticaret Örgütü (WTO) Rejimi, en çok tercih edilen ulus, ulusal şartlar, teknik engeller, miktar kısıtlamaları ve kaçış maddelerine ilişkin hükümler kapsamında WTO ve GATT örgütlerin içeriklerini ve temel kurallarını, Fikri Mülkiyet Haklarının (TRIPS) Ticaret ile ilişkili anlaşması ve Hizmetleri Ticaret üzerine genel anlaşma hükümlerini, Uluslar arası Para Fonunun tarihçesi, amacı, yapısı ve işlevlerini kapsamaktadır. Ayrıca, Türkiye ekonomisinin güncel sorunlarının ana karakterlerini analiz edebilmesi için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal bir çerçeve sunar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uluslararası Örgüt Teorisi ve İktisadi Birleşme Teorisi | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
2) | Uluslararası Para Fonu ve Dünya Bankası | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
3) | Avrupa Birliği | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
4) | GATT ve Dünya Ticaret Örgütü | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
5) | Uluslararası Ticaret Odası | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
6) | Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) ve Türkiye’nin Yeri | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
7) | Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) ve Türkiye’nin Yeri | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
8) | Ders Tekrarı | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. Students are given the course materials a week before. |
9) | a-Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü b-Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
10) | a-Türkiye Ekonomisi – Tarım ve Sanayi Sektörleri b-Türkiye Ekonomisi – Dış Ticaret | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
11) | Türkiye-Uluslararası Para Fonu ve Türkiye-Dünya Bankası İlişkileri | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
12) | Türkiye-Dünya Ticaret Örgütü İlişkileri | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
13) | Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri ve Geleceği | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
14) | Uluslararası Örgütler, Küreselleşme ve Türkiye | Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir. |
Ders Notları / Kitaplar: | . |
Diğer Kaynaklar: | IMF ve WTO Raporlar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |