SİNEMA VE TELEVİZYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BVS2013 Bankalarda Kredi Analizi Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERAP GÖKSU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Program bileşenleri bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: İşletmelerin temel ve ek mali tablolarına ait rakamsal bilgilerden yararlanarak finansal analiz, işletmenin mali yapısı hakkında yorum yapabilme ve kredi değerleme bilgi ve becerisine olunmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Finansal tablo analizini kavramsal olarak açıklayabilir.
2. Temel ve teknik analiz işlemlerini ve gerekliliklerini yorumlayabilir.
3. Mali analiz tekniklerini uygulayabilir.
4. Mali tablo sonuçlarını yorumlayabilir.
5. Finansal durum tespiti ve kredi değerlemesi yapabilir.

Dersin İçeriği

Finansal tablo analiz kavramları, Mali analiz teknikleri anlatılmakta, mali tablo yorumları ve kredi değerlemesi yapılmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bankacılık finansal ürün ve hizmetleri.
1) Nakit akım tablosu ve uygulamaları.
2) 2001 yılı ve sonrası yaşanan bankacılık sektörü finansal krizleri sebep ve sonuçları.
3) Bankacılık sektörü kredi politikaları ve düzenlemeleri. Banka kredileri- Basel kriterleri.
4) Nakdi kredi türleri- TL, Döviz
5) Gayrinakdi kredi türleri
6) Finansal tablolar- Bilanço kalemleri, firma ziyareti sonrası kalemlerde yapılması gereken değişiklikler.
7) Finansal Tablolar-Gelir tablosu kalemleri, ziyaret sonrası kalemlerde yapılması gerekli değişiklikler.
8) Fon akım tablosu ve uygulamaları.
9) Nakit akım tablosu ve uygulamaları.
10) Kredi talebinin incelenmesi, kredilendirme için gerekli bilgi ve belgeler, teminatların belirlenmesi
11) Oran analizine ilişkin hesaplamalar.
12) Bilanço ve gelir tablosu kalemlerinde değişiklikler.
13) Uygulama : Kredi analiz raporu hazırlama, yorumlama ve kredi teminatları.
14) Kredi puanı hesaplama (SCORECARD).

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dr. Öztin Akgüç, Mali Tablolar Analizi, Avcıol Basın Yayın, 2013,
Adem Çabuk, Mali Tablolar Analizi, Ekin Kitabevi, 2013.
Diğer Kaynaklar: Güncel dergiler, yayınlar, Firma Değerleme Raporları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak 4
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 3
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim 1
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 1
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen 2
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen 2
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 3
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip 5