Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1990'lar ve "Dijital/Elektronik Devrim"in İnfilakı |
- |
1) |
Derse giriş |
- |
2) |
Bilgi toplumu, yeni medya ve geleneksel medya kavramları |
- |
3) |
Tarihsel yön: Sanayi öncesi, sanayi ve sanayi sonrası dönem |
- |
4) |
Tarihsel yön: Sanayi öncesi, sanayi ve sanayi sonrası dönem II |
- |
5) |
20. yüzyılın temel dinamikleri: Sermaye ekonomisi ve kapitalizm |
- |
6) |
Vize |
- |
7) |
1960'ların dönüşümü: Sistem karşıtı paradigma ve "Yeni Sosyal Hareketler" |
- |
8) |
1970'lerin dönüşümü: Kapitalizmin kuruluşu: esnek birikim |
- |
9) |
1980'ler sonrası: Neoliberal devrim |
- |
11) |
Yeni medya ve yeni toplumsal formasyonlar |
- |
12) |
Yeni medya ve toplumsal iletişimin yeni biçimleri |
- |
13) |
Yeni medya, aktivizm ve kliktivizm |
- |
14) |
21. yüzyılın başında: Buradan nereye gidiyoruz? |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak |
|
2) |
Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek |
|
3) |
Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek |
|
4) |
Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek |
|
5) |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek |
|
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
|
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
|
8) |
Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
|
9) |
Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|
10) |
Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
|
12) |
Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |
|