Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1990'lar ve "Dijital/Elektronik Devrim"in İnfilakı |
- |
1) |
Derse giriş |
- |
2) |
Bilgi toplumu, yeni medya ve geleneksel medya kavramları |
- |
3) |
Tarihsel yön: Sanayi öncesi, sanayi ve sanayi sonrası dönem |
- |
4) |
Tarihsel yön: Sanayi öncesi, sanayi ve sanayi sonrası dönem II |
- |
5) |
20. yüzyılın temel dinamikleri: Sermaye ekonomisi ve kapitalizm |
- |
6) |
Vize |
- |
7) |
1960'ların dönüşümü: Sistem karşıtı paradigma ve "Yeni Sosyal Hareketler" |
- |
8) |
1970'lerin dönüşümü: Kapitalizmin kuruluşu: esnek birikim |
- |
9) |
1980'ler sonrası: Neoliberal devrim |
- |
11) |
Yeni medya ve yeni toplumsal formasyonlar |
- |
12) |
Yeni medya ve toplumsal iletişimin yeni biçimleri |
- |
13) |
Yeni medya, aktivizm ve kliktivizm |
- |
14) |
21. yüzyılın başında: Buradan nereye gidiyoruz? |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|