Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1990'lar ve "Dijital/Elektronik Devrim"in İnfilakı |
- |
1) |
Derse giriş |
- |
2) |
Bilgi toplumu, yeni medya ve geleneksel medya kavramları |
- |
3) |
Tarihsel yön: Sanayi öncesi, sanayi ve sanayi sonrası dönem |
- |
4) |
Tarihsel yön: Sanayi öncesi, sanayi ve sanayi sonrası dönem II |
- |
5) |
20. yüzyılın temel dinamikleri: Sermaye ekonomisi ve kapitalizm |
- |
6) |
Vize |
- |
7) |
1960'ların dönüşümü: Sistem karşıtı paradigma ve "Yeni Sosyal Hareketler" |
- |
8) |
1970'lerin dönüşümü: Kapitalizmin kuruluşu: esnek birikim |
- |
9) |
1980'ler sonrası: Neoliberal devrim |
- |
11) |
Yeni medya ve yeni toplumsal formasyonlar |
- |
12) |
Yeni medya ve toplumsal iletişimin yeni biçimleri |
- |
13) |
Yeni medya, aktivizm ve kliktivizm |
- |
14) |
21. yüzyılın başında: Buradan nereye gidiyoruz? |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |