LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3911 | Yeni Medya Sosyolojisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. MELİS ÖZBEK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MERT KAYHAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere sosyolojinin temel kavramları ve ilkelerini, yeni medya çerçevesinde öğretmeyi amaçlamaktadır. Bilgi toplumunun yükselişini küresel dönüşüm süreçleri bağlamında ele alacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Yeni medyanın insanların gündelik ilişkilerine etkisini eleştirel olarak değerlendirebilir. - Yeni medyanın mevcut iktidar ilişkileriyle ilişkisini anlayabilir |
Bu ders, 1970’lerden beri gelişmekte olan yeni küresel toplumu anlamalarına yardımcı olmak için öğrencilere gerekli kuramsal ve düşünsel araçları sağlamayı amaçlamaktadır. Bu yeni dönem, “sanayi sonrası toplum” “bilgi toplumu” ya da “elektronik-dijital çağ” adlarıyla da anılmaktadır… Bu derste, hem uzun erimli tarihsel bir perspektifden yararlanılacak, hem de radikal dönüşüm noktaları incelenecektir. 20. Yüzyıl kapitalizminin uzun dalgaları, iniş ve çıkışları, Fordist-Sanayi dönemi, Fordizm-sonrası / Sanayi-sonrası dönem ve 1970’lerden itibaren bilgi toplumunun yükselişi konuları ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1990'lar ve "Dijital/Elektronik Devrim"in İnfilakı | - |
1) | Derse giriş | - |
2) | Bilgi toplumu, yeni medya ve geleneksel medya kavramları | - |
3) | Tarihsel yön: Sanayi öncesi, sanayi ve sanayi sonrası dönem | - |
4) | Tarihsel yön: Sanayi öncesi, sanayi ve sanayi sonrası dönem II | - |
5) | 20. yüzyılın temel dinamikleri: Sermaye ekonomisi ve kapitalizm | - |
6) | Vize | - |
7) | 1960'ların dönüşümü: Sistem karşıtı paradigma ve "Yeni Sosyal Hareketler" | - |
8) | 1970'lerin dönüşümü: Kapitalizmin kuruluşu: esnek birikim | - |
9) | 1980'ler sonrası: Neoliberal devrim | - |
11) | Yeni medya ve yeni toplumsal formasyonlar | - |
12) | Yeni medya ve toplumsal iletişimin yeni biçimleri | - |
13) | Yeni medya, aktivizm ve kliktivizm | - |
14) | 21. yüzyılın başında: Buradan nereye gidiyoruz? | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - Manuel Castells, The Rise of Network Society. Blackwell Publishers - David Harvey, The Condition of Postmodernity. Blackwell Publishers - Stephen Graham & Simon Marvin, Telecommunications and the City: Electronic Spaces, Urban Places. Routledge. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |