Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1990'lar ve "Dijital/Elektronik Devrim"in İnfilakı |
- |
1) |
Derse giriş |
- |
2) |
Bilgi toplumu, yeni medya ve geleneksel medya kavramları |
- |
3) |
Tarihsel yön: Sanayi öncesi, sanayi ve sanayi sonrası dönem |
- |
4) |
Tarihsel yön: Sanayi öncesi, sanayi ve sanayi sonrası dönem II |
- |
5) |
20. yüzyılın temel dinamikleri: Sermaye ekonomisi ve kapitalizm |
- |
6) |
Vize |
- |
7) |
1960'ların dönüşümü: Sistem karşıtı paradigma ve "Yeni Sosyal Hareketler" |
- |
8) |
1970'lerin dönüşümü: Kapitalizmin kuruluşu: esnek birikim |
- |
9) |
1980'ler sonrası: Neoliberal devrim |
- |
11) |
Yeni medya ve yeni toplumsal formasyonlar |
- |
12) |
Yeni medya ve toplumsal iletişimin yeni biçimleri |
- |
13) |
Yeni medya, aktivizm ve kliktivizm |
- |
14) |
21. yüzyılın başında: Buradan nereye gidiyoruz? |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
1 |
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
1 |
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
1 |
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
1 |
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
1 |
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
1 |
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi; siyaset sosyolojisi; toplumsal cinsiyet sosyolojisi; beden sosyolojisi; görsel sosyoloji; iş sosyolojisi; din sosyolojisi; bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
1 |
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
1 |
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
1 |
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
1 |
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
1 |
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
1 |