DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC3967 | Kentsel Tasarım Teorisi | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | . |
Dersin Amacı: | Kentsel Tasarım Teorisi, öğrencilere kentsel tasarımdaki teorileri, kavramları, yöntemleri ve güncel konuları tanıtır. Günümüz kentsel tasarımı; mimarlık, planlama ve peyzaj mimarlığı mesleklerinin iş birliği sürecidir. Bu ders, güncel kentsel tasarım teorisini bu disiplinlerarası çerçevede tanımlamayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda, öğrenci aşağıdaki becerileri kazanmış olacaktır: 1. Farklı kültürler ve bireyleri karakterize eden çeşitli ihtiyaçları, değerleri, davranış normlarını, fiziksel yetenekleri ve sosyal ve mekansal örüntüleri ve bu çeşitliliğin kentsel tasarımcılar ve mimarların toplumsal rol ve sorumlulukları üzerindeki etkilerini anlama. 2. İnsan davranışı, doğal çevre ve yapılı çevre tasarımı arasındaki ilişkiyi anlama. 3. İlgili örneklerde bulunan temel ilkeleri inceleyip kavrama ve bu ilkelerin mimarlık ve kentsel tasarım projelerine nasıl dahil edileceği konusunda karar verme yeteneğine sahip olma. |
Ders ilk olarak kentsel tasarımdaki temel teoriler ve kavramlara genel bir bakış ve kentsel tasarımın evrimi ve çağdaş şehirlerdeki rolüne dair bir inceleme sunar. Ders, dönem boyunca Çağdaş Kentsel Tasarım Uygulamaları, İnsan Merkezli Kentsel Tasarım, Kentsel Alanlarda Çevre ve Davranış, Sürdürülebilir Kentsel Tasarım ve Kentsel Tasarım İlkeleri temalarına odaklanır. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Farklılaştırma, Gözlem, Grup Çalışması, Okuma, Örnek Olay İnceleme, Tartışma, Problem Çözme ve Diğer dir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Dersi | . |
2) | Kentsel Tasarım Nedir? | |
3) | Kentsel Evrim | |
4) | Planlama Akımları | |
5) | Kent Formu Kuramları | |
6) | Kamusal Mekan | |
7) | Sürdürülebilirlik | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kırsal Kalkınma Yoluyla Kentsel Gelişim | |
10) | Afet ve Kent | |
11) | Tarihi Bahçeler | |
12) | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | |
13) | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | |
14) | Öğrenci Sunumları ve Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | . |
Diğer Kaynaklar: | • Lynch, K. (1960), The Image of The City, The MIT Press, Massachusetts, USA. • Alexander, C., Ishikawa, S., Silverstein, M., with Jacobson, M., Fiksdahl - King, I., Angel, S. (1977), A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction. • Lynch, K. (1981), Good City Form, The MIT Press, Massachusetts, USA. • Broadbent, G. (1990) Emerging Concepts in Urban Space Design. • Jacobs, J. (1993), The Death and Life of Great American Cities. • Jacobs, A. B. (1996), Great Streets. • Blakely, E. J., Snyder, M. G. (1997), Fortress America: Gated Communities in the United States. • Lang, J. (2005), Urban Design: A typology of Procedures and Products. Illustrated with over 50 Case Studies. • Gehl, J., Cities for People, Island Press, 2010. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 2 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 2 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 1 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 1 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 2 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 3 |