REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC3963 Kentsel Tarih Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders, şehirleri şekillendiren sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel faktörleri araştırır. Şehirlerin benzersiz yönleri, arkasında yer alan fikirler, teoriler ve yenilikler bağlamında, geçmiş, günümüz ve gelecek örnekleri üzerinden tartışılmaktadır. Antik Yunan, Roma, Rönesans, Barok, Modern ve Post Modern dönemlerden örnekler incelenmektedir. Fütüristik şehirler hakkındaki fikirler ayrıca tartışılmaktadır. Bu dersin amacı, öğrencileri kentsel gelişim teorileri ve kent tarihi hakkında bilgilendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-Farklı tarihsel dönemlere ait kent tipolojilerini anlama
-Toplumsal ve kültürel değişimlerin kentsel mekana etkisini belirli tarihsel dönemler özelinde kavrama
- İnsan davranışı, doğal çevre ve yapılı çevrenin tasarımı arasındaki ilişkinin anlaşılması.
- Etkili okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerisi.

Dersin İçeriği

Ders, şehirleri şekillendiren sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel faktörleri araştırır. Şehirlerin benzersiz yönleri, arkasında yer alan fikirler, teoriler ve yenilikler bağlamında, geçmiş, günümüz ve gelecek örnekleri üzerinden tartışılmaktadır. Antik Yunan, Roma, Rönesans, Barok, Modern ve Post Modern dönemlerden örnekler incelenmektedir. Fütüristik şehirler hakkındaki fikirler ayrıca tartışılmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dersi
2) Kent Kavramı
3) Klasik Kent
4) Ortaçağ Kenti
5) Rönesans ve Barok Kentleri
6) Tarihsel Bahçeler
7) 19. yy. Kenti
8) 20. yy. Kenti
9) 21. yy. Kenti
10) ARA SINAV
11) Geleceğe Bakış
12) Öğrenci Sunumları ve Tartışma
13) Öğrenci Sunumları ve Tartışma
14) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: . Mumford, L. (1961) The City in History. Harcourt, New York .
. Bacon, E. (1976) Design of Cities. Penguin Books, New York.
. Gallion, E. (1975) The Urban Pattern. D.Van Nostrand Co. New York.
. Kostof, S. (2004) The City Shaped: Urban Patterns and Meanings Through History. Bullfinch Press, New York.
. Benevolo, L. (1995) The European City. Blackwell Pub. Oxford , UK and Cambridge, Massachusetts, USA.
. Ellin, N. (2007) Postmodern Urbanism: Revised Edition. Princeton Architectural Press, New York.
. Hall, P. (2014) Cities of Tomorrow: An Intellectual History of Urban Planning and Design
Since 1880, Fourth Edition. Wiley Blackwell, USA and UK.
. Brenner, N. and Keil, R. (Editors) (2006) The Global Cities Reader (Urban Reader Series). Routledge Taylor&Francis Group,
London and New York.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 6 72
Sunum / Seminer 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2