BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3113 Üç Boyutlu Modelleme Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ECE ARIHAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. CAN PEKDEMİR
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı 3 boyutlu modelleme ve animasyonu tanıtmak ve 3D animasyon filmlerinin temel yapım aşamalarını aktarmaktır. Öğrenciler 3 boyutlu modellemenin terim ve teknikleri hakkında bilgilendirilecek ve sektörde sıkça kullanılan 3 boyutlu yazılımları kullanmayı öğreneceklerdir. Bunlara ek olarak derste 3 boyutlu modelleme ile heykel, resim, mimari, bilgisayar oyunları, sinema, müzik arasındaki ilişki de incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. 3 boyutlu ortamı tanımlayabileceklerdir.
II. 3 boyutlu modellemenin temel prensiplerini uygulayabileceklerdir.
III. Doku oluşturmanın tekniklerini anlayıp uygulayabileceklerdir.
IV. 3 boyutlu ortamda temel animasyon prensiplerini uygulayabileceklerdir.
V. 3 boyutlu yazılımları kullanabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders, 3 boyutlu nesneleri oluşturmak için gereken becerilerin geliştirilmesine odaklanarak 3 boyutlu modelleme tekniklerini ve ilkelerini tanıtmaktadır. Öğrenciler 3 boyutlu yazılım araçlarını ve iş akışlarını keşfedeceklerdir. Ders geometri, doku haritalama, aydınlatma ve render gibi temel kavramları öğrencilere aktarmaktadır.
Dersin Öğretme Yöntemi: Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, Proje Hazırlama, Uygulama, Teknoloji Destekli Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 3 boyutlu modellemeye giriş (3 boyutlu modellemenin temel kavramları ve 3 boyutlu yazılımlar hakkında genel bilgiler verilecektir)
2) Geometri ve Temel Modelleme Teknikleri
3) Geometriyi Birleştirme ve Değiştirme
4) Polygon modelleme 1 (nesneler)
5) Polygon modelleme 2 (organik)
6) Materyal ve Dokulara Giriş
7) Ara sınav
8) Aydınlatma Teknikleri
9) Kamera Yerleştirilmesi ve Render Alma
10) Sahne Oluşturma
11) İleri Modelleme Teknikleri
12) Doku Uygulaması ve Materyal Oluşturulması
13) Animasyonun Temel Prensipleri
14) Derste işlenen konuların üzerinden geçilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derakhshani, D. (2011). Introducing Autodesk Maya 2012. John Wiley & Sons.
Diğer Kaynaklar: Vaughan, W. (2011). Digital modeling. New Riders.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olmak.
2) Karmaşık Biyomedikal mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak.
3) Karmaşık Biyomedikal sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama yetkinliği kazanmak.
4) Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanmak, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek.
5) Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, veri toplamak ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilmek.
6) Biyomedikal Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmış olmak, Biyomedikal mühendisliği alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanmış olmak; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmış olmak.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olmak.
9) Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranmanın önemi ve mesleki sorumluluk ve etik sorumluluk bilinci ile biyomedikal mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak.
11) Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olmak.