LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3113 Üç Boyutlu Modelleme Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ECE ARIHAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. CAN PEKDEMİR
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı 3 boyutlu modelleme ve animasyonu tanıtmak ve 3D animasyon filmlerinin temel yapım aşamalarını aktarmaktır. Öğrenciler 3 boyutlu modellemenin terim ve teknikleri hakkında bilgilendirilecek ve sektörde sıkça kullanılan 3 boyutlu yazılımları kullanmayı öğreneceklerdir. Bunlara ek olarak derste 3 boyutlu modelleme ile heykel, resim, mimari, bilgisayar oyunları, sinema, müzik arasındaki ilişki de incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. 3 boyutlu ortamı tanımlayabileceklerdir.
II. 3 boyutlu modellemenin temel prensiplerini uygulayabileceklerdir.
III. Doku oluşturmanın tekniklerini anlayıp uygulayabileceklerdir.
IV. 3 boyutlu ortamda temel animasyon prensiplerini uygulayabileceklerdir.
V. 3 boyutlu yazılımları kullanabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders, 3 boyutlu nesneleri oluşturmak için gereken becerilerin geliştirilmesine odaklanarak 3 boyutlu modelleme tekniklerini ve ilkelerini tanıtmaktadır. Öğrenciler 3 boyutlu yazılım araçlarını ve iş akışlarını keşfedeceklerdir. Ders geometri, doku haritalama, aydınlatma ve render gibi temel kavramları öğrencilere aktarmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 3 boyutlu modellemeye giriş (3 boyutlu modellemenin temel kavramları ve 3 boyutlu yazılımlar hakkında genel bilgiler verilecektir)
2) Geometri ve Temel Modelleme Teknikleri
3) Geometriyi Birleştirme ve Değiştirme
4) Polygon modelleme 1 (nesneler)
5) Polygon modelleme 2 (organik)
6) Materyal ve Dokulara Giriş
7) Ara sınav
8) Aydınlatma Teknikleri
9) Kamera Yerleştirilmesi ve Render Alma
10) Sahne Oluşturma
11) İleri Modelleme Teknikleri
12) Doku Uygulaması ve Materyal Oluşturulması
13) Animasyonun Temel Prensipleri
14) Derste işlenen konuların üzerinden geçilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derakhshani, D. (2011). Introducing Autodesk Maya 2012. John Wiley & Sons.
Diğer Kaynaklar: Vaughan, W. (2011). Digital modeling. New Riders.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak