AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4017 Küresel Buluşmalar Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders küreselleşmenin tarihsel evrimini kavratmak ve dünya için küreselleşmenin ne anlama geldiği tartışmalarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Küreselleşme kavramı ile ilgili temel görüşleri tanımlar;
2. Küreselleşme çalışmalarının evrimini ve kavrama yüklenen farklı tanımları kavrar;
3. Küreselleşme ekseninde devlet ve devlet-dışı aktörlerin performanslarını değerlendirir;
4. Küreselleşmenin dünya üzerindeki etkilerini hem günümüze hem de geleceğe dair hesaplar;
5. Aktif sorgulama ve eleştirel düşünceye yönelik beceriler geliştirir.

Dersin İçeriği

Ana Tema: Küreselleşme Teorileri; Bağlam: Ekonomik Küreselleşme; Bağlam: Politik Küreselleşme (I); Bağlam: Politik Küreselleşme (II); Bağlam: Kültürel Küreselleşme; Vaka Çalışması: Uluslararası Finansal Pazarlar (Dünya Bankası, IMF, vd.); Vaka Çalışması: Hükümetlerarası Örgütler; Vaka Çalışması: Uluslararası Hükümet-dışı Örgütler; Vaka Çalışması: Uluslararası Göç; Vaka Çalışması: Çevre; Vaka Çalışması: Negatif Akışlar; Vaka Çalışması: Milliyet/etnisite/ırk; Vaka Çalışması: Küresel Eşitsizlik

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ana Tema: Küreselleşme Teorileri Reading: Ritzer/Dean, Chapters 1,2 & 3.
2) Bağlam: Ekonomik Küreselleşme Reading: Ritzer/Dean, Chapter 6.
3) Bağlam: Politik Küreselleşme (I) Reading: Rizter/Dean, Chapter 4.
4) Bağlam: Politik Küreselleşme (II) Reading: Ritzer/Dean, Chapter 5.
5) Bağlam: Kültürel Küreselleşme Reading: Ritzer/Dean, Chapter 8. Suarez-Orozco
6) Vaka Çalışması: Uluslararası Finansal Pazarlar (Dünya Bankası, IMF, vd.) Reading: Ritzer/Dean, Chapter 7.
7) Ara Sınav
8) Vaka Çalışması: Hükümetlerarası Örgütler Reading: Machida
9) Vaka Çalışması: Uluslararası Hükümet-dışı Örgütler Reading: TBA
10) Vaka Çalışması: Uluslararası Göç Reading: Ritzer/Dean, Chapter 10.
11) Vaka Çalışması: Çevre Reading: Ritzer/Dean, Chapter 11.
12) Vaka Çalışması: Negatif Akışlar Reading: Ritzer/Dean, Chapter 12.
13) Vaka Çalışması: Milliyet/etnisite/ırk Reading: TBA
14) Vaka Çalışması: Küresel Eşitsizlik Reading: Ritzer/Dean, Chapters 13 & 14.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Globalization: A Basic Text; George Ritzer and Paul Dean (Wiley-Blackwell Publishers, 2015). Found at EBSCO E-kitap.
"Globalization and the Legitimacy of Interngovernmental Organizations," Satoshi Machida, International Studies (10/01/2009, Vol. 46, Issue: 4, p 371-400).
Diğer Kaynaklar: Globalization: Culture and Education in the New Millenium; Marcelo M. Suarez-Orozco and Desirée Baolian Qin-Hillard, editors (University of California Press 2004). Found at EBSCO-E-kitap.
www.wiley.com/go/ritzer/globalization - companion website to "Globalization: A Basic Text"    
Supplemental readings and other media will be assigned on a weekly basis, and can be found via ItsLearning.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 78
Ödevler 2 30
Ara Sınavlar 1 1.5
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması.
2) AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması.
3) AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma.
4) Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme.
5) Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme.
6) AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek.
7) Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek.
8) AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek.
9) AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek.
10) AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek.
11) AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak.
12) Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme.