AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL4017 | Küresel Buluşmalar | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders küreselleşmenin tarihsel evrimini kavratmak ve dünya için küreselleşmenin ne anlama geldiği tartışmalarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Küreselleşme kavramı ile ilgili temel görüşleri tanımlar; 2. Küreselleşme çalışmalarının evrimini ve kavrama yüklenen farklı tanımları kavrar; 3. Küreselleşme ekseninde devlet ve devlet-dışı aktörlerin performanslarını değerlendirir; 4. Küreselleşmenin dünya üzerindeki etkilerini hem günümüze hem de geleceğe dair hesaplar; 5. Aktif sorgulama ve eleştirel düşünceye yönelik beceriler geliştirir. |
Ana Tema: Küreselleşme Teorileri; Bağlam: Ekonomik Küreselleşme; Bağlam: Politik Küreselleşme (I); Bağlam: Politik Küreselleşme (II); Bağlam: Kültürel Küreselleşme; Vaka Çalışması: Uluslararası Finansal Pazarlar (Dünya Bankası, IMF, vd.); Vaka Çalışması: Hükümetlerarası Örgütler; Vaka Çalışması: Uluslararası Hükümet-dışı Örgütler; Vaka Çalışması: Uluslararası Göç; Vaka Çalışması: Çevre; Vaka Çalışması: Negatif Akışlar; Vaka Çalışması: Milliyet/etnisite/ırk; Vaka Çalışması: Küresel Eşitsizlik |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ana Tema: Küreselleşme Teorileri | Reading: Ritzer/Dean, Chapters 1,2 & 3. |
2) | Bağlam: Ekonomik Küreselleşme | Reading: Ritzer/Dean, Chapter 6. |
3) | Bağlam: Politik Küreselleşme (I) | Reading: Rizter/Dean, Chapter 4. |
4) | Bağlam: Politik Küreselleşme (II) | Reading: Ritzer/Dean, Chapter 5. |
5) | Bağlam: Kültürel Küreselleşme | Reading: Ritzer/Dean, Chapter 8. Suarez-Orozco |
6) | Vaka Çalışması: Uluslararası Finansal Pazarlar (Dünya Bankası, IMF, vd.) | Reading: Ritzer/Dean, Chapter 7. |
7) | Ara Sınav | |
8) | Vaka Çalışması: Hükümetlerarası Örgütler | Reading: Machida |
9) | Vaka Çalışması: Uluslararası Hükümet-dışı Örgütler | Reading: TBA |
10) | Vaka Çalışması: Uluslararası Göç | Reading: Ritzer/Dean, Chapter 10. |
11) | Vaka Çalışması: Çevre | Reading: Ritzer/Dean, Chapter 11. |
12) | Vaka Çalışması: Negatif Akışlar | Reading: Ritzer/Dean, Chapter 12. |
13) | Vaka Çalışması: Milliyet/etnisite/ırk | Reading: TBA |
14) | Vaka Çalışması: Küresel Eşitsizlik | Reading: Ritzer/Dean, Chapters 13 & 14. |
Ders Notları / Kitaplar: | Globalization: A Basic Text; George Ritzer and Paul Dean (Wiley-Blackwell Publishers, 2015). Found at EBSCO E-kitap. "Globalization and the Legitimacy of Interngovernmental Organizations," Satoshi Machida, International Studies (10/01/2009, Vol. 46, Issue: 4, p 371-400). |
Diğer Kaynaklar: | Globalization: Culture and Education in the New Millenium; Marcelo M. Suarez-Orozco and Desirée Baolian Qin-Hillard, editors (University of California Press 2004). Found at EBSCO-E-kitap. www.wiley.com/go/ritzer/globalization - companion website to "Globalization: A Basic Text" Supplemental readings and other media will be assigned on a weekly basis, and can be found via ItsLearning. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 78 |
Ödevler | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 |
Final | 1 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. | |
2) | AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. | |
3) | AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. | |
4) | Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. | |
5) | Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. | |
6) | AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. | |
7) | Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. | |
8) | AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. | |
9) | AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. | |
10) | AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. | |
11) | AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. | |
12) | Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. |