REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4015 Uluslararası İlişkilerde Özel Konular Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, dünyada sivil aktivizmin yeni boyutlarına dikkat çekmektedir. Sivil toplumun geleneksel aktörlerinden sıyrılan bu akım, örgütlenme ve üyelik bakımından yenilik arz eder. Ders araştırmacı, pratisyenler ve siyasetçiler arasında bu yeni tür aktivizmin temsil yeteneği ve etkinliğine yönelik tartışmaları ele alır. Bu trendin aktörlerini, araçlarını, kurduğu ilişkileri ve destek mekanizmalarını kavratır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

I. Giderek küreselleşen dünyanın temel unsurlarını açıklar;
II. Dünya siyasetinde süregiden ve yeni konulara örnek verir;
III. Teknolojinin siyaset üzerindeki etkisini tartışır;
IV. Yerel ve küresel siyasete toplumların katılımını kavrar;
V. Aktif sorgulama ve eleştirel düşünceye yönelik beceriler geliştirir.

Dersin İçeriği

Uluslararası ilişkilerde süregiden ve yeni konular; giderek küreselleşen dünyanın temel unsurları; yeni riskler ve tehditler karşısında devlet ve insan güvenliği.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş / Avrupa Tarihine Genel Bir Bakış
2) Sivil toplum, Yeni Toplumsal Hareketler ve Yeni Sivil Aktivizm — Snow, D.A, Soule, S. A., and H. Kriesi (2004). Mapping the Terrain. In D. Snow, S. A. Soule and H. Kriesi (eds.), The Blackwell Companion to Social Movements. UK: Blackwell — Youngs, R. (2017). Introduction. In R. Youngs (Ed.), Global civic activism in flux. Washington, DC: Carnegie Endowment for International Peace. Available at https://carnegieeurope.eu/2017/03/17/global-civic-activism-in-flux-pub-68301#intro
3) Sivil İşbirliği: STK'lar ve Yeni Aktivistler — Glasius, M., and Ishkanian, A. (2015). Surreptitious symbiosis: Engagement between activists and NGOs. Voluntas, 26, 2620–2644. — Zihnioğlu, Ö. (2018).” The Prospects of Civic Alliance: New Civic Activists Acting Together with Civil Society Organizations”, Voluntas. DOI: https://doi.org/10.1007/s11266-018-0032-9
4) Dijital Aktivizm — Diamond, L. (2010). ‘Liberation technology’, Journal of Democracy, 21 (3): 69-83. — A. Breuer, T. Landman and D. Farquhar, (2015). ‘Social media and protest mobilization: evidence from the Tunisian revolution’, Democratization, 22(4): 764–792.
5) Yeni Sivil Aktivizm: Vaka Çalışmaları
6) Aktivizm ve Protestolar — Leetaru, K. (30 May 2014). ‘Did the Arab spring really spark a wave of global protests?’, Foreign Policy. — The Economist Intelligence Unit (2013). Rebels Without a Cause: What the Upsurge in Protest Movements Means for Global Politics, EIU Report.
7) Ara Sınav Öncesi Değerlendirme
8) Ara Sınav
9) Aktivizm ve Demokrasi — Maleki A.,and Hendriks, F. (2015). ‘The Relation Between Cultural Values and Models of Democracy: A Cross-National Study’, Democratization, 22(6): 981–1010.
10) Sivil Aktivizm için Uluslararası Destek — Agg, C. (2006). Trends in Government Support for Non-Governmental Organizations: Is the “Golden Age” of the NGO Behind Us?, Civil Society and Social Movements Programme Paper Number 23, Geneva, United Nations Research Institute for Social Development. — L. Whitehead, (2015). ‘International democracy promotion as political ideology: upsurge and retreat’, Journal of Political Ideologies, 20(1): 10–26.
11) Sağ Akım Aktivizm — Shapovalova , N. (2018). The Two Faces of Conservative Civil Society in Ukraine. In R. Youngs (Ed.), The Mobilization of Conservative Civil Society. Washington, DC: Carnegie Endowment for International Peace. Youngs, R. (2017). Introduction. In R. Youngs (Ed.), The Mobilization of Conservative Civil Society. Washington, DC: Carnegie Endowment for International Peace.
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) GENEL DEĞERLENDİRME

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Articles in Course Package
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 11 33
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 93
Sunum / Seminer 1 15
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2