ODYOLOJİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG4004 Denizyolları Organizasyonları Yönetimi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUBA TORU DELİBAŞI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amaçlarında biri denizcilik işleri yönetimi ve politika yapmada devletin rolüne genel bir bakış sağlamaktır. Denizcilik yönetimini kavramsal ve organizasyon yapısı açısından modern yönetim metotları ile incelemektir. Deniz nakliyatı ve taşımacılığı işlerinde rol alan kurumların (Birleşmiş Milletler, hükumetler arsı ve sivil toplum örgütlerin) organizasyon yapılarını ve birbirleriyle olan bağlarını uluslararası çerçevede incelemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:

1. Denizcilik işleri yönetiminde ve politika oluşturmada devletin rolünü anlayacaklardır,
2. Denizcilik yönetimini, organizasyonunu ve idaresini anlayacaklardır.
3. Rasyonel planlama ve yeni işletme modelleri gibi modern yönetim metotlarını kullanabileceklerdir.
4. Risk yönetimi dahil olmak üzere deniz güvenliği ve denizcilik işleri yönetimini inceleyeceklerdir.

Dersin İçeriği

1. Denizcilik Ekonomisi
2. Denizcilik Yönetimi ve Organizasyonu
3. Konteyner Lojistiği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Deniz taşımacılığı ekonomisi ve finansı
2) Deniz taşımacılığı ekonomisi ve finansı
3) Deniz taşımacılığı kanunları
4) Deniz taşımacılığı operasyonları
5) Deniz taşımacılığı işletmesi
6) Deniz taşımacılığı teknolojisi
7) Deniz taşımacılığı ve çevre
8) Denizcilik hizmetlerinin pazarlaması
9) Limanlarının stratejik planlaması ve taşımacılık
10) Limanların Stratejik planlanması ve taşımacılık
11) Güvenlik, Kazalar ve Kriz Yönetimi
12) Güvenlik, kazalar ve kriz yönetimi
13) Risk Yönetimi
14) Risk yönetimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hocanın ders notları
Diğer Kaynaklar: Lecture Notes

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
2) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
3) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 1
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Odyoloji uygulamaları gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 1
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 1
8) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 1
9) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 1
10) Odyoloji uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1