HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG4004 | Denizyolları Organizasyonları Yönetimi | Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUBA TORU DELİBAŞI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaçlarında biri denizcilik işleri yönetimi ve politika yapmada devletin rolüne genel bir bakış sağlamaktır. Denizcilik yönetimini kavramsal ve organizasyon yapısı açısından modern yönetim metotları ile incelemektir. Deniz nakliyatı ve taşımacılığı işlerinde rol alan kurumların (Birleşmiş Milletler, hükumetler arsı ve sivil toplum örgütlerin) organizasyon yapılarını ve birbirleriyle olan bağlarını uluslararası çerçevede incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1. Denizcilik işleri yönetiminde ve politika oluşturmada devletin rolünü anlayacaklardır, 2. Denizcilik yönetimini, organizasyonunu ve idaresini anlayacaklardır. 3. Rasyonel planlama ve yeni işletme modelleri gibi modern yönetim metotlarını kullanabileceklerdir. 4. Risk yönetimi dahil olmak üzere deniz güvenliği ve denizcilik işleri yönetimini inceleyeceklerdir. |
1. Denizcilik Ekonomisi 2. Denizcilik Yönetimi ve Organizasyonu 3. Konteyner Lojistiği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Deniz taşımacılığı ekonomisi ve finansı | |
2) | Deniz taşımacılığı ekonomisi ve finansı | |
3) | Deniz taşımacılığı kanunları | |
4) | Deniz taşımacılığı operasyonları | |
5) | Deniz taşımacılığı işletmesi | |
6) | Deniz taşımacılığı teknolojisi | |
7) | Deniz taşımacılığı ve çevre | |
8) | Denizcilik hizmetlerinin pazarlaması | |
9) | Limanlarının stratejik planlaması ve taşımacılık | |
10) | Limanların Stratejik planlanması ve taşımacılık | |
11) | Güvenlik, Kazalar ve Kriz Yönetimi | |
12) | Güvenlik, kazalar ve kriz yönetimi | |
13) | Risk Yönetimi | |
14) | Risk yönetimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Hocanın ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Lecture Notes |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |