LOG3016 Shipping LogisticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG3016 Gemi Lojistiği Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUBA TORU DELİBAŞI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. KEMAL YAŞAR DÖNMEZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders uluslararası lojistik sistemlerinin dizaynı ve yönetiminde deniz nakliyatının özelliklerini ve önemini incelemektedir.Uluslararası deniz nakliyatı Türkiye'nin uluslararası ticareti açısından büyük önem taşımaktadır. Deniz nakliyatının kavramlarını ve ekonomisini anlamak Türkiye'nin ihracat ürünlerinin doğru fiyatlandırması için büyük önem taşımaktadır. Konteynerler konusunda nakliye grupları ve kartelleri sabit fiyat sistemi altında işlemektedirler. Bu tip yasal birleşmelerin avantajları ve dezavantajları derinlemesine incelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler, uluslararası nakliye ve lojistik hakkında muhtemel konular ve gelişmeler hakkında bağımsız ama mantıklı düşünmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.

Dersin İçeriği

Bu ders deniz taşımacılığının ticari ve lojistik boyutu üzerinde durmaktadır. Küresel tedarik zincirleri içerisinde deniz taşımacılığının rolünü ve gemilerin ticari işletimin analiz etmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı Deniz ulaşımı ve global ekonomi Araştırma raporları tanıtımı Birinci bölüm Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
2) Kargo Taşımaıcılığı Bölüm 7-8, 17-18 Lumsden, K. R. L. (2007) Fundamentals of logistics, Compendium containing the chapters 1-2; 4; 7-8; 17-19, Division of Transportation and Logistics, Chalmers University of Technology.
3) Deniz, hava ve boru hattı ulaşımı
4) Yükleme ve intremodal taşımacılık
5) Limanlar ve hinterland ulaşımı Bölüm 19 Lumsden, K. R. L. (2007) Fundamentals of logistics, Compendium containing the chapters 1-2; 4; 7-8; 17-19, Division of Transportation and Logistics, Chalmers University of Technology.
6) Döküm yük ulaşımı ve özel kargolar Bölüm 11-12 Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
7) Deniz araçları ve filo yönetimi ve operasyonu
10) Genel kargo ulaştırması - Layner taşımacılığı Bölüm 13 Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
12) Avrupa kısa deniz taşımacılığında esneklik ve özelleşme Yarı-römorkların hinterland ulaşımı Gemiler ve gemi yapımı
13) Avrupa kısa deniz taşımacılığında esneklik ve özelleşme Yarı-römorkların hinterland ulaşımı Gemiler ve gemi yapımı Bölüm 14-15 Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
14) Sürdürülebilir deniz ulaşımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes by the instructor
Diğer Kaynaklar: none

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.