REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG3016 Gemi Lojistiği Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUBA TORU DELİBAŞI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. KEMAL YAŞAR DÖNMEZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders uluslararası lojistik sistemlerinin dizaynı ve yönetiminde deniz nakliyatının özelliklerini ve önemini incelemektedir.Uluslararası deniz nakliyatı Türkiye'nin uluslararası ticareti açısından büyük önem taşımaktadır. Deniz nakliyatının kavramlarını ve ekonomisini anlamak Türkiye'nin ihracat ürünlerinin doğru fiyatlandırması için büyük önem taşımaktadır. Konteynerler konusunda nakliye grupları ve kartelleri sabit fiyat sistemi altında işlemektedirler. Bu tip yasal birleşmelerin avantajları ve dezavantajları derinlemesine incelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler, uluslararası nakliye ve lojistik hakkında muhtemel konular ve gelişmeler hakkında bağımsız ama mantıklı düşünmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.

Dersin İçeriği

Bu ders deniz taşımacılığının ticari ve lojistik boyutu üzerinde durmaktadır. Küresel tedarik zincirleri içerisinde deniz taşımacılığının rolünü ve gemilerin ticari işletimin analiz etmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı Deniz ulaşımı ve global ekonomi Araştırma raporları tanıtımı Birinci bölüm Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
2) Kargo Taşımaıcılığı Bölüm 7-8, 17-18 Lumsden, K. R. L. (2007) Fundamentals of logistics, Compendium containing the chapters 1-2; 4; 7-8; 17-19, Division of Transportation and Logistics, Chalmers University of Technology.
3) Deniz, hava ve boru hattı ulaşımı
4) Yükleme ve intremodal taşımacılık
5) Limanlar ve hinterland ulaşımı Bölüm 19 Lumsden, K. R. L. (2007) Fundamentals of logistics, Compendium containing the chapters 1-2; 4; 7-8; 17-19, Division of Transportation and Logistics, Chalmers University of Technology.
6) Döküm yük ulaşımı ve özel kargolar Bölüm 11-12 Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
7) Deniz araçları ve filo yönetimi ve operasyonu
10) Genel kargo ulaştırması - Layner taşımacılığı Bölüm 13 Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
12) Avrupa kısa deniz taşımacılığında esneklik ve özelleşme Yarı-römorkların hinterland ulaşımı Gemiler ve gemi yapımı
13) Avrupa kısa deniz taşımacılığında esneklik ve özelleşme Yarı-römorkların hinterland ulaşımı Gemiler ve gemi yapımı Bölüm 14-15 Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
14) Sürdürülebilir deniz ulaşımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes by the instructor
Diğer Kaynaklar: none

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2