MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG3016 Gemi Lojistiği Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET SITKI SAYGILI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Görevlisi KEMAL YAŞAR DÖNMEZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Proje  Ders  Tartışma
Dersin Amacı: Bu derste, uluslararası lojistikte deniz taşımacılığının özellikleri ve önemi ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. Bu bağlamda, deniz taşımacılığı politikaları ve ülkelerin ticaret pozisyonları, pazar koşulları, konteyner taşımacılığı, filo ve liman yönetimi, operasyon maliyetleri ve navlun konuları için önemi derinlemesine incelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kursun sonunda şunları yapabileceksiniz:
- Uluslararası nakliye ve lojistikteki güncel ve gelecekteki sorunlar ve gelişmeler hakkında bağımsız ve mantıksal olarak düşünme bilgisine ve becerisine sahip olmak.
- Farklı pazar koşullarını karşılaştırabilir ve işletmeleri için en uygun çözümü seçebilirler.
- Deniz limanı yönetim süreçlerini açıklayabilirler.
- Gemi yönetim süreçlerini açıklayabilirler.
- Konteyner operasyonlarını yürütme konusunda bilgi ve beceriye sahip olabilirler.
- Deniz taşımacılığı pazarında nakliye fiyatının oluşumu hakkında bilgi sahibi olabilirler.

Dersin İçeriği

Bu ders deniz taşımacılığının ticari ve lojistik boyutu üzerinde durmaktadır. Küresel tedarik zincirleri içerisinde deniz taşımacılığının rolünü ve gemilerin ticari işletimin analiz etmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon Ders Programı İncelemesi Ve Beklentiler
2) Küresel ekonomi ve ticarette deniz taşımacılığı Topic 1
3) Limanlarda kargo ve gemi operasyonları Topic 2
4) Filo yönetimi ve gemi seçimi Topic 3
5) Deniz taşımacılığı pazar yapısı Topic 4
6) Gemi işletme maliyetleri ve yönetimi Topic 5
7) Acentelik-Brokerlik hizmetleri Topic 6
8) Vize sınavı Ders yok
9) Liner-Tramp nakliyesi ve fiyat oluşumu Topic 7
10) Konteyner taşımacılığı Topic 8
11) Öğrenci Sunumları Sunum listesinde ismi yazılı olan öğrenciler sunumlarını yaparlar.
12) Öğrenci Sunumları Sunum listesinde ismi yazılı olan öğrenciler sunumlarını yaparlar.
13) Öğrenci Sunumları Sunum listesinde ismi yazılı olan öğrenciler sunumlarını yaparlar.
14) Öğrenci Sunumları Sunum listesinde ismi yazılı olan öğrenciler sunumlarını yaparlar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Martin Stopford, “Maritime Economics”, Taylor & Francis.
2. Chung-Yee Lee, “Handbook of Ocean Container Transport Logistics”, Springer.

Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you can not access any material, please contact me.
Diğer gerekli okumalar Itslearning aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız lütfen benimle iletişime geçin.
Diğer Kaynaklar: none

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 98
Ödevler 1 10
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek