ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE3999 Mini Proje Güz 0 6 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SABRİ TANKUT ATAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA
Dr. Öğr. Üyesi ETHEM ÇANAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin lisans programı boyunca öğrendiklerini bir proje ortamında birleştirmeleri ve uygulamaları için tasarlanmıştır. Ders Endüstri Mühendisliği öğrencilerine Teknik Proje Önerisi ve Teknik Raporunun yazılması ve sunulması, bilimsel bir çalışmanın tasarımı, gerçekleştirilmesi ve tasarımı, ve bir ürün geliştirme sürecininin uygulanması konularında bir deneyim sunmayı amaçlamaktadır. Dersin diğer hedefleri arasında bilgi bulma ve özümleme, kaynakların tespiti ve tahsisi, iş ahlakı, akademik dürüstlük ve yapıcı eleştiri için deneyim ve farkındalık sağlamak bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mühendislik problemlerini tanımlamak ve çözmek için temel bilimlerde kuramsal ve pratik temele sahip olmak.
2) Endüstri mühendisliği ile ilgili en son teknolojileri takip edebilme ve uygulama yeteneğine sahip olmak.
2) Teknik proje önerisi yazımı
3) Bir endüstri mühendisliği probleminin operasyonel, taktiksel ve stratjik ögelerini analiz etme ve modelleme
4) Yazılım bilgisini kullanarak gerçekçi endüstri mühendisliği problemlerine analitik çözümler tasarlama ve geliştirme
5) Analiz yapabilmek ve takip eden sonuçlarını değerlendirebilmek.
6) Teknolojinin sosyal ve etik yönlerini dikkate almak.
7) Araştırma ve geliştirme faaliyetleri
8) Takım ortamında çalışabilmek.
9) Araştırma ve geliştirme
10) Şirketlerin ekonomik, yönetimsel, örgütsel bileşenleri ve kurumsal kültür hakkında bilgiye sahip olmak.
11) İngilizce dili ile hem yazılı hem de sözlü olarak etkin bir şekilde iletişim kurabilmek.
12) Hayat boyu öğrenme yeteneğine sahip olmak.

Dersin İçeriği

Proje kavramı, Teknik Rapor yazma yöntemi, Proje konusu seçimi, Bir kaynak araştırmasının yapılması, Metodun uygulanması, Rapor yazımı, Etkin sunum yapma yöntemleri, Sunum ve son raporun teslimi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mini proje kavramı ve konusu
2) Teknik proje önerisi yazımı
3) Kaynak araştırması
4) Yöntemin incelenmesi
5) Yöntemin uygulanması
5) Analiz yapabilmek ve takip eden sonuçlarını değerlendirebilmek.
6) Yöntemin uygulanması
7) Yöntemin uygulanması
8) Ara sunum yapılması
9) Yöntemin uygulanması
10) Yöntemin uygulanması
11) Rapor yazma kurallarının incelenmesi
12) Yöntemin uygulanması.
13) Rapor yazılımı
14) Sunum ve rapor teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Project Management Life Cycle, Westland, J., 2007, ISBN: 0749449071
Diğer Kaynaklar: Complete Guide to Referencing and Avoiding Plagiarism, Neville, C., 2010,
Students Guide to Presentations, Chivers, B., 2007.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 40
Rapor Teslimi 2 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 0 0
Uygulama 14 6 84
Sunum / Seminer 2 1 2
Rapor Teslimi 2 30 60
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi.
5) Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) Etkin ve verimli yönetme becerisi.