HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN3999 | Mini Proje | Güz |
0 | 6 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN AYVAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin lisans programı boyunca öğrendiklerini bir proje ortamında birleştirmeleri ve uygulamaları için tasarlanmıştır. Dersin hedefleri arasında bilgi bulma ve özümleme, kaynakların tespiti ve tahsisi, akademik dürüstlük ve yapıcı eleştiri için deneyim ve farkındalık sağlamak bulunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bir proje çalışmasının temel aşamalarının sıralanması II. Etkin bir literatür taraması gerçekleştirebilmek için eldeki kaynaklar arasından uygun olanların seçilmesi III. Bir proje çalışmasını yürütmek için uygun ve etkin bir yöntem geliştirilmesi IV Bir proje çalışmasının bulgularını iyi yazılmış bir rapor halinde özetlemesi. V. Temel mühendislik kavramlarını kullanarak enerji sistemleri mühendisliği problemlerini çözmesi. VI. Sorumluluk anlayışının geliştirilmesi. |
Proje konusu seçimi, Kaynak araştırmasının yapılması, Teknik Rapor yazma yöntemi, Metodun uygulanması, Rapor yazımı, Sunum ve son raporun teslimi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Konu Seçimi | |
1) | Ara rapor yazılması | |
2) | Araştırma yöntemlerine giriş | |
3) | Araştırma yöntemlerine giriş | |
4) | Etkin literatür taraması yapma teknikleri | |
5) | Bilimsel rapor yazım teknikleri | |
6) | Kaynak araştırması | |
7) | Yöntemin incelenmesi | |
8) | Yöntemin incelenmesi | |
9) | Ara rapor yazılması | |
10) | Yöntemin uygulanması | |
11) | Yöntemin uygulanması | |
12) | Yöntemin uygulanması | |
13) | Yöntemin uygulanması | |
14) | Rapor yazılması ve sunum hazırlanması | |
15) | Rapor yazılması ve sunum hazırlanması | |
16) | Rapor ve sunum teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. To be provided by the lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. To be provided by the lecturer. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |