PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5303 Reklam ve Marka Stratejileri Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere temel pazarlama bilgilerini iletmek ve bu bilgilere dayanarak bir markanın nasıl oluşturulacağı, büyüyeceği gösterilecektir. Bunu yaparken reklam ve diğer iletişim araçlarının nasıl kullanılacağı gösterilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazarlamanın temel ilkelerini öğrenecek.
2) Hedef kitleyi ayırt edebilecek.
3) Hedef kitlenin en önemli sorununu ayırt edebilecek.
4) Rekabet analizi gerçekleştirerek konumlandırmaya karar verebilecek.
5) Tüketicinin ürünü neden tercih etmesi gerektiğini değerlendirebilecek.
6) Bütün bunlara bağlı olarak iletişim stratejisi geliştirebilecek.
7) İletişim araçlarının nasıl, ne zaman ve nerede kullanılacağı tartışılacak
8) Bir markanın nasıl ortaya çıkacağı incelenecek
9) Bir markanın nasıl gelişebileceği tartılaşacaktır.
10) Tüm bu pazarlama ve marka ile ilgili stratejiler geliştirilecektir.

Dersin İçeriği

Ürün, Fiyat, Dağıtım ve Tanıtım, Swot, Pest, İletişim Teorileri, Doğrudan Pazarlama, Sponsorluk, Marka Yönetim Evreleri, Marka Araştırmaları, Marka Stratejisi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma Ders Planının Açıklanması Pazarlama Nedir?
2) İletişim -SWOT, PEST -İletişim teorileri -Reklam -Halkla İlişkiler
3) İletişim -Promosyon -Doğrudan pazarlama
4) İletişim -Sponsorluk -Dijital pazarlama -Etkinlik pazarlama -Deneysel pazarlama
5) Marka Yönetimi -Marka yönetim evreleri -Marka değerleri -Marka pazarlama programı
6) Marka Araştırmaları -Niteliksel araştırmalar -Niceliksel araştırmalar
7) Büyüme -Marka mimarisi -Marka portfolyosu -Marka genişlemesi
8) Büyüme -Uzun vadede marka yönetim
9) Büyüme - Küreselleşme
10) Strateji-Müşteri analizi
11) Stratejisi- Rekabet analizi-Pazar analizi
12) Strateji-Çevre Analizi
13) Strateji -İç analizler -Performans analizi
14) Strateji -Avantaj, sinerji yaratmak -Değişik değerler/vaatler sunmak

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: her hafta güncel makaleler sınıfta tartışılmak üzere dağıtılacaktır.
Diğer Kaynaklar: 1. Remzi Altunışık, Ş. Özdemir, Ö. Torlak: Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Tayıncılık
2. Aaker David: Güçlü Markalar Yaratmak, Mediacat Yayıncılık
3. Kevin Lane Keller: Strategic Brand Managemnent, Pearson
4. Philip Kotler&Kevin Lane Keller: Marketing Management 12e, Pearson
5. Aaker David&Damien McLouglin: Strategic Market Management, Wiley

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 14 28
Ara Sınavlar 8 29
Final 14 28
Toplam İş Yükü 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı