İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
REK5303 | Reklam ve Marka Stratejileri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALİ ATIF BİR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders değişen dijital dünya ve artan rekabet koşullarında bir markanın stratejik olarak yönetilmesine yönelik pazar araştırmaları ve marka değerlemesinin önemini vurgulamaktadır. Bu ders aynı zamanda marka kültürü, konumlandırma, tüketici ve pazar araştırmaları konularında son literatür ve araştırma yöntemlerini konu olarak ele almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.marka yönetimi kavramını anlamak ve tartışmak 2.marka kültürü kavramını anlamak ve tartısşmak 3.konumlandırma stratejileri ve marka yönetimi ilişkisini kavramak |
1.Stratejik marka yönetiminin günümüz rekabet koşullarındaki yeri ve önemi 2.Tüketici davranışlarındaki güncel trendler ve araştırmalar 3.Marka Kültürü kavramı 4.Konumlandırma stratejileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Marka nedir? | |
3) | Marka yönetiminde değişen roller | |
4) | Marka stratejisi oluşturmak | |
5) | Konumlandırma | |
6) | Marka mimarisi | |
7) | Marka genişletme,yeniden canlandırma ve eksiltme stratejileri | |
8) | Vize | |
9) | Marka yönetimi için bütünleşik iletişim | |
10) | Yeni dijital dünya, ilişki yönetimi, ilişki markaları | |
11) | Marka kültürü yaratmak | |
12) | Marka başarısını ölçmek | |
13) | Pazar araştırması ve marka değerlemesi | |
14) | Marka yönetimi iş listesi |
Ders Notları / Kitaplar: | her hafta güncel makaleler sınıfta tartışılmak üzere dağıtılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | each week new articles will be handed out to discuss inthe class |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Sunum / Seminer | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 8 | 29 |
Final | 14 | 55 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |