PAZARLAMA (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5303 Reklam ve Marka Stratejileri Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALİ ATIF BİR
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders değişen dijital dünya ve artan rekabet koşullarında bir markanın stratejik olarak yönetilmesine yönelik pazar araştırmaları ve marka değerlemesinin önemini vurgulamaktadır. Bu ders aynı zamanda marka kültürü, konumlandırma, tüketici ve pazar araştırmaları konularında son literatür ve araştırma yöntemlerini konu olarak ele almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.marka yönetimi kavramını anlamak ve tartışmak
2.marka kültürü kavramını anlamak ve tartısşmak
3.konumlandırma stratejileri ve marka yönetimi ilişkisini kavramak

Dersin İçeriği

1.Stratejik marka yönetiminin günümüz rekabet koşullarındaki yeri ve önemi
2.Tüketici davranışlarındaki güncel trendler ve araştırmalar
3.Marka Kültürü kavramı
4.Konumlandırma stratejileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Marka nedir?
3) Marka yönetiminde değişen roller
4) Marka stratejisi oluşturmak
5) Konumlandırma
6) Marka mimarisi
7) Marka genişletme,yeniden canlandırma ve eksiltme stratejileri
8) Vize
9) Marka yönetimi için bütünleşik iletişim
10) Yeni dijital dünya, ilişki yönetimi, ilişki markaları
11) Marka kültürü yaratmak
12) Marka başarısını ölçmek
13) Pazar araştırması ve marka değerlemesi
14) Marka yönetimi iş listesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: her hafta güncel makaleler sınıfta tartışılmak üzere dağıtılacaktır.
Diğer Kaynaklar: each week new articles will be handed out to discuss inthe class

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 14 42
Ara Sınavlar 8 29
Final 14 55
Toplam İş Yükü 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6) Pazarlama alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.