Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Tanışma |
|
2) |
Yeni Dalganın Politikası: Fransız Yeni Dalgası |
Film:
Jean-Luc Godard - Pierrot le Fou |
3) |
Sanatsal Dışavurum ve Yeni Alman Sineması |
Film:
Wim Wenders - Paris Texas (1984) |
4) |
İngiliz Özgür Sineması: Kızgın Adamlar |
Film:
Lindsay Anderson - If... (1968) |
5) |
Sosyalist Devlet ve Çek Yeni Dalgası |
Film:
Jaromil Jires - The Joke (1969) |
6) |
Çöpün Estetiği ve Brezilya Yeni Sineması |
Film:
Glauber Rocha - Terra em Transe (1967) |
7) |
Üçüncü Sinema |
Film:
Fernando Solanas - Sur (1988) |
8) |
Eleştirmen Olarak Yönetmen: Japon Yeni Dalgası |
Film:
Nagisa Oshima - Night and Fog in Japan (1960) |
9) |
Bellek ve Arzu: Çin Beşinci Nesil |
Film:
Tian Zhuangzhuang - The Blue Kite (1993)
|
10) |
Gündelik Hayatın Şiiri: İran Yeni Dalgası |
Film:
Jafar Panahi - This is not a Film |
11) |
Paralel Sinema: Hint Yeni Dalgası |
Film:
Satyajit Ray - The Apu Trilogy Pather Panchali (1955) |
12) |
Gerçekçi Hayat Hikayeleri: Tayvan Yeni Dalgası |
Film:
Tsai Ming-Liang- Rebels of the Neon God (1992) |
13) |
Postmodernizm ve Sinema: Yeni Hollywood |
Film:
Woody Allen - Whatever Works (2009) |
14) |
Bellek ve Aidiyet: Yeni Türkiye Sineması |
Film:
Nuri Bilge Ceylan - Bir Zamanlar Anadolu'da
Zeki Demirkubuz - Üçüncü Sayfa |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|