Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Tanışma |
|
2) |
Yeni Dalganın Politikası: Fransız Yeni Dalgası |
Film:
Jean-Luc Godard - Pierrot le Fou |
3) |
Sanatsal Dışavurum ve Yeni Alman Sineması |
Film:
Wim Wenders - Paris Texas (1984) |
4) |
İngiliz Özgür Sineması: Kızgın Adamlar |
Film:
Lindsay Anderson - If... (1968) |
5) |
Sosyalist Devlet ve Çek Yeni Dalgası |
Film:
Jaromil Jires - The Joke (1969) |
6) |
Çöpün Estetiği ve Brezilya Yeni Sineması |
Film:
Glauber Rocha - Terra em Transe (1967) |
7) |
Üçüncü Sinema |
Film:
Fernando Solanas - Sur (1988) |
8) |
Eleştirmen Olarak Yönetmen: Japon Yeni Dalgası |
Film:
Nagisa Oshima - Night and Fog in Japan (1960) |
9) |
Bellek ve Arzu: Çin Beşinci Nesil |
Film:
Tian Zhuangzhuang - The Blue Kite (1993)
|
10) |
Gündelik Hayatın Şiiri: İran Yeni Dalgası |
Film:
Jafar Panahi - This is not a Film |
11) |
Paralel Sinema: Hint Yeni Dalgası |
Film:
Satyajit Ray - The Apu Trilogy Pather Panchali (1955) |
12) |
Gerçekçi Hayat Hikayeleri: Tayvan Yeni Dalgası |
Film:
Tsai Ming-Liang- Rebels of the Neon God (1992) |
13) |
Postmodernizm ve Sinema: Yeni Hollywood |
Film:
Woody Allen - Whatever Works (2009) |
14) |
Bellek ve Aidiyet: Yeni Türkiye Sineması |
Film:
Nuri Bilge Ceylan - Bir Zamanlar Anadolu'da
Zeki Demirkubuz - Üçüncü Sayfa |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|