ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3982 | Sanat ve Bellek | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin çağdaş toplumdaki bellek ve kolektif/kültürel bellek anlayışlarına sanat ürünlerinin tartışılması aracılığıyla eleştirel bir bakış kazanmalarını hedeflemektedir. Öğrencilerin kimlik, modernite ve adalet kavramları ekseninde farklı hatırlama biçimleri ve farklı bellek anlayışları hakkında bilgi kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; i. Belleğe farklı yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olacaklar ii. Bellek kuramlarını öğrenecekler iii. Farklı anlatı biçimleriyle bellek ilişkisini çözümleme becerisi kazanacaklar iv. Modern hatırlama rejimi konusunda bilgi edinecekler v. Zaman, mekan, ulus, modernite gibi kavramları hatırlama ekseninde düşünme yetisi kazanacaklar vi. İletişim araçları, sanat, mimari, sinema ve fotoğrafı bellek anlayışı ekseninde çözümleyebileceklerdir. |
Bu derste, bellek ve hatırlama meseleleri sosyo-ekonomik, kültürel ve sanatsal boyutlarıyla ele alınmaktadır. Hatırlama ve unutma ile ilgili sorular sinema, sanat, mimari, edebiyat, fotoğraf ve tarih ekseninde tartışılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bellek çalışmalarına giriş | |
2) | Bellek ve Tarih Hatırlamanın Önemi | |
3) | Kolektif Bellek Halbwachs'ın Kolektif Bellek Kuramı ve kültürel ürünler üzerine tartışma | |
4) | Tarih ve Kişisel Bellek Travma Anıları üzerine tartışma | Travma edebiyatı üzerine okuma |
5) | Ulus ve Hatırlama | Julian Barnes'ın İngiltere İngiltere'ye Karşı adlı kitabı okunacak |
6) | Zaman ve Hatırlama | Zaman ve hatırlama ile ilgili sanatsal ve/veya kültürel ürünlerden örnekler bulunacak. |
7) | Mekan ve Hatırlama | |
8) | Modernite ve Hatırlama | |
9) | Sergi Ziyareti ve Sergi Üzerine Tartışma | |
10) | Bellek Alanları | Okuma: Pierre Nora - Bellek Mekanları |
11) | Bellek Alanları: Tarihsel Alanlar, Müzeler, Anma Mekanları | Bir bellek alanını ziyaret |
12) | Sinema, Fotoğraf ve Bellek | Alain Resnais'nin Last Year at Marienbad film izlenecek |
13) | Sanat, Mimari ve Bellek | |
14) | Medya ve Hatırlama |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | George Bataille - Slaughterhouse Museum Jonathan Boyarin - Remapping Memory Crang&Thrift - Thinking Space Jacques Derrida - On Cosmopolitanism and Forgiveness |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer | 2 | 8 | 16 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |