Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bellek çalışmalarına giriş |
|
2) |
Bellek ve Tarih
Hatırlamanın Önemi |
|
3) |
Kolektif Bellek
Halbwachs'ın Kolektif Bellek Kuramı ve kültürel ürünler üzerine tartışma |
|
4) |
Tarih ve Kişisel Bellek
Travma Anıları üzerine tartışma |
Travma edebiyatı üzerine okuma |
5) |
Ulus ve Hatırlama |
Julian Barnes'ın İngiltere İngiltere'ye Karşı adlı kitabı okunacak |
6) |
Zaman ve Hatırlama |
Zaman ve hatırlama ile ilgili sanatsal ve/veya kültürel ürünlerden örnekler bulunacak. |
7) |
Mekan ve Hatırlama
|
|
8) |
Modernite ve Hatırlama |
|
9) |
Sergi Ziyareti ve Sergi Üzerine Tartışma |
|
10) |
Bellek Alanları |
Okuma: Pierre Nora - Bellek Mekanları |
11) |
Bellek Alanları: Tarihsel Alanlar, Müzeler, Anma Mekanları |
Bir bellek alanını ziyaret |
12) |
Sinema, Fotoğraf ve Bellek |
Alain Resnais'nin Last Year at Marienbad film izlenecek |
13) |
Sanat, Mimari ve Bellek |
|
14) |
Medya ve Hatırlama |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. |
2 |
2) |
AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. |
2 |
3) |
AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. |
3 |
4) |
Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. |
2 |
5) |
Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. |
1 |
6) |
AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. |
1 |
7) |
Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. |
2 |
8) |
AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. |
2 |
9) |
AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. |
2 |
10) |
AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. |
2 |
11) |
AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. |
2 |
12) |
Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. |
3 |