SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1513 | Dinler Tarihi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Din kavramı, dinlerin kökenlerine dair teoriler, dinlerin temel özellikleri, tarihte ortaya çıkmış ve günümüzde mensupları bulunan dinlerin temel özellikleri hakkında bilgi edinmek. Böylece, kültürün önemli bir bileşeni olan dinler hakkında doğru ve güncel durumları hakkında fikir sahibi olmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Dinler Tarihi’nin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olma. 2. Dinler Tarihi disiplininin konuları ve araştırma metodlarını öğrenme. 3. Günümüzde önemli dini gelenekler olan Hinduizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam hakkında temel bilgileri edinmek. |
Bu dersi alan öğrenci, sosyal bilimlerin farklı araştırma alanlarını çatısı altında toplayan Genel Eğitim Programı içerisinde yer alan diğer disiplinleri incelerken farklı bir perspektif ve yaklaşıma sahip olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dinler Tarihi dersine giriş, temel konular ve kaynaklar. Konu anlatımı | |
2) | Dinlerin kökenine dair teoriler. Konu anlatımı | |
3) | Dinlerin ortak özellikleri. Konu anlatımı | |
4) | Hinduizm’e giriş: dönemleri ve kutsal kitapları. Konu anlatımı | |
5) | Hinduizm’in temel inançları, tanrı, kastlar, avatar, yoga. Konu anlatımı | |
6) | Budizm, öğretileri, kutsal kitapları, Konu anlatımı | |
7) | Budizm temel inançlar ve bayramlar Konu anlatımı | |
8) | 1. Ara Sınav SINAV | |
9) | Yahudiliğe giriş Yahudiliğin temel inançları, Kutsal Kitap Konu anlatımı | |
10) | Yahudiliğin ibadetleri, bayramları, mezhepleri Konu anlatımı | |
11) | Hırstiyanlığa giriş Konu anlatımı | |
12) | Hıristiyanlığın temel inançları, teslis doktrini. Konu anlatımı | |
13) | Hıristiyanlığın ibadetleri, bayramları, mezhepleri Konu anlatımı | |
14) | İslam’a giriş: temel inançlar, bayramlar, mezhepler Konu anlatımı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Abdurrahman Küçük – Günay Tümer, Dinler Tarihi, Ocak Yayınları. 2. Yaşayan Dünya Dinleri, Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi yayınları. 3. Yaşayan Dünya Dinleri, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları. 4. İsmail Taşpınar, Doğu Dinlerinde Hac İbadeti – Hinduizm ve Budizm, Marmara İlahiyat Vakfı Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | 2 |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 3 |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | 2 |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | 3 |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | 2 |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | 2 |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 3 |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 5 |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | 3 |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | 2 |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 2 |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. | 2 |