FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1511 | Avrupa Tarihi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. DERYA TARBUCK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Erken Modern Avrupa Tarihi'nin önemli olaylarını tematik olarak analiz etmektir. Politik, Sosyal, Dini ve Entelektüel olaylar kronolojik sırayı izleyerek tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler, • Avrupa'da meydana gelen ana olaylarını açıklar. • Aydınlanma fikirlerinin artışına katkıda bulunan faktörleri belirler. • Bilimsel Devrim doğasını açıklamak için kullanılan teorik argümanları ve kavramları anlar. • Endüstriyel devrimin nedenlerini değerlendirir. • Avrupa'da Fransız Devrimi'nin etkisini analiz eder. . Avrupa tarihinde önemli olayları kronolojik sırayla kavrar. . Tarihî metinlerle eleştirel düşünme ve tematik tartışmalara katılma becerisi geliştirirler. |
Orta Çağ'dan Erken Modern Çağ’a geçiş süreci. Erken Modern Dönem kimlikleri ve sosyal yapıları. Mutlakiyetçi rejimler ve yönetim sistemleri. Coğrafi keşiflerin politik ve ekonomik etkileri. Rönesans ve Hümanizm. Reformasyon ve Karşı-Reform hareketleri. Erken Modern Dönem'deki politik değişimler (Köylü Savaşları, Otuz Yıl Savaşı vb.). Bilimsel Devrim ve Aydınlanma Çağı. Fransız Devrimi ve Sanayi Devrimi’nin etkileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Avrupa'nın Orta Çağ'dan Erken Modern Çağ'a geçişinin değerlendirilmesi. | |
3) | Erken Modern Kimlikler Erken modern dönemde dini, ulusal ve sosyal kimlikler de dahil olmak üzere kimliklerin oluşumunu ve evrimini araştırıyoruz. | |
4) | Mutlakiyetçi Rejimler Fransa, İspanya ve Rusya gibi ülkelerde mutlakiyetçi siyasi sistemlerin gelişimine odaklanır. | |
5) | Coğrafi Keşifler 15. ve 16. yüzyıldaki denizaşırı keşifleri ve bunların Avrupa ve dünya üzerindeki dönüştürücü etkilerini inceler. | |
6) | Rönesans ve Hümanizm | |
7) | Reformasyon ve Karşı Reformasyon Martin Luther'in Katolik Kilisesi'ne meydan okuması ve ardından gelen Katolik reform çabaları da dahil olmak üzere, on altıncı yüzyıldaki dini çalkantıları inceliyor. | |
8) | Ara Sınav Haftası 1. Ara Sınav | |
9) | Erken Modern Dönemdeki Siyasal Değişimler (Köylü Savaşları, 30 Yıl Savaşları...vb.) | |
10) | Bilimsel Devrim (Kopernik, Galileo, Kepler ve Newton'u ele alıp, onların keşiflerinin felsefi sonuçlarını düşünün) | |
11) | Aydınlanma | |
12) | Aydınlanma II Ara Sınav II | |
13) | Fransız Devrimi | |
14) | Endüstri Devrimi Sanayileşmenin ekonomilerde ve toplumlarda yarattığı dönüşümü inceler. |
Ders Notları / Kitaplar: | Stephen J. Lee, Aspects of European History (Routledge, 1982): Avrupa tarihinin temel olaylarına dair detaylı tematik bir analiz sunar. Norman Davies, Europe, A History (Oxford, 1996): Avrupa tarihinin genel bir anlatısını içerir ve kronolojik bir perspektif sağlar. Mary Wiesner Hanks, Europe: Avrupa'nın sosyal, dini ve kültürel yönlerine dair ayrıntılı bilgiler sunar. |
Diğer Kaynaklar: | Stephen J. Lee, Aspects of European History (Routledge, 1982) Norman Davies, Europe, A History (Oxford, 1996) Mary Wiesner Hanks, Europe |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |