Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Trafik Hukuku -
Belgeler-Yurt dışında
araç kullanma
Yurt İçinde ve
Dışında Araç
Kullanma-kiralama-
Kaza
tespiti-Sigorta ve
hukuk –Dikkat
edilmesi
gerekenler.
Eğitim Videosu ve
Tartışma.
|
|
1) |
Giriş, Syllabus-
Konuya ait istatistik
bilgiler, Trafik
kazaları
Trafik Yol Güvenliği
ile ilgili neler
öğreneceğiz.
Dersin önemi. Biz
ne kadar biliyoruz.
Eğitim Videosu, Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
2) |
Sürücü Eğitimi
Türkiye'de ve
Dünyada :)
Direksiyon Sınav ve
Stajyer Sürücü
Sürüş Eğitiminde
Türkiye’nin
Dünyadaki yeri.
Kendimizi tanıma.
Eğitim Videosu.
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
3) |
Sürücü sağlığı - İnsan
Faktörü (Göz-Beyin-
Oksijen-Algılama)
Kazaların % 95
sürücü tarafından
yapılıyorsa !Sürücü
sağlığı .Algılama.
Eğitim Videosu.
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
4) |
Kaza Anı- Kaza yeri
önlemleri ve Kazada
yapılması
gerekenler. İlk
Yardım
Kaza anında neler
yapmalı.
Haklarımız ve
Tutanaklar. Trafik
kazalarında İlk
Yardım
Eğitim Videosu ve
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
5) |
Araç Bakımı-
Göstergeler-
Lastikler- Direksiyon
ve Fren sistemi-
Aydınlatma-
Periyodik Bakımlar
Sürücünün araç
hakkında
bilmesi gerekenler
Quiz1: 8 Mart 09.00 –
11 Mart 00.00 |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
6) |
Hız- Araç geçme-
Virajlar
En Önemli kaza
nedenlerinden
Arkadan Çarpma
ve Araç Geçme
Eğitim Videosu ve
Tartışma. |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
7) |
Kavşaklar- Asli Kusur En Önemli kaza
nedenlerinden
Kavşaklar ve Asli
Kusur
Quiz2: 22 Mart 09.00
– 25 Mart 00.00 |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
8) |
Gece Sürüşü- Kaygan
Yol- (Karlı ve yağışlı
hava)- Sıcak hava
Değişik Hava-Yol
şartları ve gece
Sürüşü
Quiz3: 28 Mart 09.00
– 01 Nisan 00.00 |
|
9) |
Diğer sürücülerin
yaratacağı Tehlikeler
Kazaya neden
Diğer Faktörler
(kazaya neden
olabilecek Diğer
Sürücüler)
1. Ara Sınav: 5 Nisan
09.00 – 8 Nisan 00.00 |
|
10) |
Arazide araç
Kullanmak (Off
Road) Arazi Araçları
Her koşulda
Arazide Araç
Kullanmak
Eğitim Videosu ve
Tartışma. |
|
11) |
Motosikletler ve
Sürüş Güvenliği
Motosiklet - Giysi
Donanımı ve
Güvenli Sürüş
Quiz4: 19 Nisan 09.00
– 22 Nisan 00.00 |
|
12) |
Büyük Araçlar- SRC
belgeleri-Otobüs-
Kamyon ve Tanker
Büyük Araçlar.
Kara yolu Yük ve
Yolcu Taşımacılığı |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
13) |
Trafikte Yol
Güvenliği Özet
Trafikte Yol
Güvenliği Özeti
2. Ara Sınav: 3 Mayıs
09.00 – 6 Mayıs 00.00 |
|
14) |
Trafik Hukuku -
Belgeler-Yurt dışında
araç kullanma-
Yurt İçinde ve Dışında
Araç Kullanmakiralama-
Kaza
tespiti-Sigorta ve
hukuk –
Dikkat edilmesi
gerekenler.Eğitim Videosu ve
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Sınav Çalışmaları. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Okul psikolojik danışmanları öğrencilerin ve danışanların gelişimini desteklemek, potansiyellerini ortaya çıkarmak ve ihtiyaca yönelik hizmet sunabilmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve kullanır; temel ölçme de değerlendirme türlerini birbirinden ayırt edebilir ve standartlaştırılmış ve standartlaştırılmamış ölçmenin temel kavramlarını bilir. |
|
2) |
Okul psikolojik danışmanları bireyin iyilik halini destekleyecek şekilde yaşam boyu gelişimi ve öğrenmeyi ilke edinir ve bu durumu mesleki her türlü uygulamasına, kişisel yaşam felsefesine, insana bakış açısına yansıtır. |
|
3) |
Okul psikolojik danışmanları teknoloji ve bilişim becerilerini kullanarak yeni beceriler geliştirir; gelişimsel ve kapsamlı okul psikolojik danışma programlarını hazırlamada, alanyazını izlemede, kayıt tutmada, araştırmalarda, veri analizlerinde teknoloji kullanabilir. |
|
4) |
Okul Psikolojik danışmanları yaşam döngüsündeki gelişimsel basamaklar hakkındakigelişim kuramlarını (bilişsel, duygusal, fiziksel, ahlaki, tinsel) ve kavramları bilir; psikosoyal ve kültürel faktörlerin insan gelişimi üzerindeki derin etkisinin farkındadır; gelişimsel krizler için çözüm yolları önerebilir. |
|
5) |
Okul Psikolojik danışmanları çokültürlülük kavramını bilir ve belirli grupların (din, etkin köken, politik duruş, sosyoekonomik düzeye bağlı toplumsal sınıflar, dil, cinsel tercih, inanç sistemi, yaş grupları, özel gereksinimli bireyler) kültürel ihtiyaçlarını fark eder; her bireyin okul psikolojik danışma programına ulaşmasını kolaylaştırır; kültürel ihtiyaçlara uygun müdahaleler ile cevap verir. |
|
6) |
Okul psikolojik danışmanları insanın değişim aşamalarını kapsayan süreci psikolojik danışma kuramları çerçevesinde bilir; danışana uygun amaç belirlemede, amaçlarına ulaşmada ve yaşam durumları ile başetme kapasitelerini arttırmada danışanlara yardım edecek etkili psikolojik danışma becerilerini sergiler. |
|
7) |
Okul psikolojik danışmanları mesleki etik kurallara ve yasal yükümlülüklere bağlıdır ve buna göre hareket eder; etik ikilemlerde ilgili kişileri bilgilendirir; etiğe uygun olarak profesyonel mesleki yeterliliğini ve gelişimini sürdürür. |
|
8) |
Okul psikolojik danışmanları kapsamlı ve gelişimsel okul psikolojik danışma programları tasarlar ve uygularlar ve yönetirler; grup rehberlik etkinlikleri, grupla psikolojik danışma uygulamaları, bireysel psikolojik danışma hizmeti sunar |
|
9) |
Okul psikolojik danışmanları mesleki ve kişisel anlamda güçlü yanlarını, sınırlılıklarını ve bireysel niteliklerini bilir; etkili bir meslek elemanı olmak için gerekli kişilik özelliklerini, bilgi ve temel becerilere sahiptir, mesleki bilgileri sürekli yeniler, gerektiğinde süpervizyon alır; mesleğin güçlenmesi için aktif olarak destek sağlar; mesleğin savunuculuğunu yapar. |
|
10) |
Okul psikolojik danışmanları intihar, doğal afet gibi kriz durumlarında okul krize müdahale programları geliştirir, uygular ve değerlendirir; disiplinlerarası afet çalışmalarında yer alır, psikolojik ilk yardım hizmetini sunar. |
|
11) |
Okul psikolojik danışmanları bireyler, veliler, öğretmenler, yöneticiler, ve kurumlara rehberlik, gelişimsel ihtiyaçlar, problemler, programlar ve okuldaki etkinlikler ile ilgili konsültasyon çalışmaları yapar; gruplara yönelik program geliştirir, bilgi kaynaklarına ulaşır. |
|
12) |
Okul psikolojik danışmanları araştırma yöntemlerini ve istatistiksel analizleri bilir ve uygular; paydaşlarla araştırma sonuçlarını paylaşır ve yorumlar; program değerlendirmede araştırma sonuçlarından yararlanır. |
|
13) |
Okul psikolojik danışmanı uygulamaları ile ilgili kayıtları tutar, okul personeline, anne-babalara refere kurumlarını tanıtır ve bu kurumlardan destek alma konusunda paydaşlara yardım eder. |
|
14) |
Okul psikolojik danışmanı yürürlükteki özel eğitimle ilgili hukuki temelleri tanır, özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri belirler ve yönlendirir. |
|
15) |
Okul psikolojik danışmanları eğitim sistemlerini, öğrenme yaklaşımlarını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri bilir, eğitimle ile ilgili sorunlara eleştirel düşünme yaklaşımı geliştirir; öğrencilerin gelişimini artırmak amacıyla sorun odaklı çözümleri psikolojik danışma programına dahil eder. |
|