Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Trafik Hukuku -
Belgeler-Yurt dışında
araç kullanma
Yurt İçinde ve
Dışında Araç
Kullanma-kiralama-
Kaza
tespiti-Sigorta ve
hukuk –Dikkat
edilmesi
gerekenler.
Eğitim Videosu ve
Tartışma.
|
|
1) |
Giriş, Syllabus-
Konuya ait istatistik
bilgiler, Trafik
kazaları
Trafik Yol Güvenliği
ile ilgili neler
öğreneceğiz.
Dersin önemi. Biz
ne kadar biliyoruz.
Eğitim Videosu, Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
2) |
Sürücü Eğitimi
Türkiye'de ve
Dünyada :)
Direksiyon Sınav ve
Stajyer Sürücü
Sürüş Eğitiminde
Türkiye’nin
Dünyadaki yeri.
Kendimizi tanıma.
Eğitim Videosu.
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
3) |
Sürücü sağlığı - İnsan
Faktörü (Göz-Beyin-
Oksijen-Algılama)
Kazaların % 95
sürücü tarafından
yapılıyorsa !Sürücü
sağlığı .Algılama.
Eğitim Videosu.
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
4) |
Kaza Anı- Kaza yeri
önlemleri ve Kazada
yapılması
gerekenler. İlk
Yardım
Kaza anında neler
yapmalı.
Haklarımız ve
Tutanaklar. Trafik
kazalarında İlk
Yardım
Eğitim Videosu ve
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
5) |
Araç Bakımı-
Göstergeler-
Lastikler- Direksiyon
ve Fren sistemi-
Aydınlatma-
Periyodik Bakımlar
Sürücünün araç
hakkında
bilmesi gerekenler
Quiz1: 8 Mart 09.00 –
11 Mart 00.00 |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
6) |
Hız- Araç geçme-
Virajlar
En Önemli kaza
nedenlerinden
Arkadan Çarpma
ve Araç Geçme
Eğitim Videosu ve
Tartışma. |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
7) |
Kavşaklar- Asli Kusur En Önemli kaza
nedenlerinden
Kavşaklar ve Asli
Kusur
Quiz2: 22 Mart 09.00
– 25 Mart 00.00 |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
8) |
Gece Sürüşü- Kaygan
Yol- (Karlı ve yağışlı
hava)- Sıcak hava
Değişik Hava-Yol
şartları ve gece
Sürüşü
Quiz3: 28 Mart 09.00
– 01 Nisan 00.00 |
|
9) |
Diğer sürücülerin
yaratacağı Tehlikeler
Kazaya neden
Diğer Faktörler
(kazaya neden
olabilecek Diğer
Sürücüler)
1. Ara Sınav: 5 Nisan
09.00 – 8 Nisan 00.00 |
|
10) |
Arazide araç
Kullanmak (Off
Road) Arazi Araçları
Her koşulda
Arazide Araç
Kullanmak
Eğitim Videosu ve
Tartışma. |
|
11) |
Motosikletler ve
Sürüş Güvenliği
Motosiklet - Giysi
Donanımı ve
Güvenli Sürüş
Quiz4: 19 Nisan 09.00
– 22 Nisan 00.00 |
|
12) |
Büyük Araçlar- SRC
belgeleri-Otobüs-
Kamyon ve Tanker
Büyük Araçlar.
Kara yolu Yük ve
Yolcu Taşımacılığı |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
13) |
Trafikte Yol
Güvenliği Özet
Trafikte Yol
Güvenliği Özeti
2. Ara Sınav: 3 Mayıs
09.00 – 6 Mayıs 00.00 |
|
14) |
Trafik Hukuku -
Belgeler-Yurt dışında
araç kullanma-
Yurt İçinde ve Dışında
Araç Kullanmakiralama-
Kaza
tespiti-Sigorta ve
hukuk –
Dikkat edilmesi
gerekenler.Eğitim Videosu ve
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Sınav Çalışmaları. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
4 |
2) |
Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. |
|
3) |
Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. |
|
3) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
4) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
5) |
Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
|
6) |
Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. |
4 |
7) |
İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. |
|
8) |
Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. |
4 |
9) |
Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. |
|
10) |
Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. |
|
11) |
Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. |
4 |
12) |
Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. |
|
13) |
Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. |
|
14) |
İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. |
|
15) |
To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |
4 |