SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0513 | Dinler Tarihi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İSMAİL TAŞPINAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Din kavramı, dinlerin kökenlerine dair teoriler, dinlerin temel özellikleri, tarihte ortaya çıkmış ve günümüzde mensupları bulunan dinlerin temel özellikleri hakkında bilgi edinmek. Böylece, kültürün önemli bir bileşeni olan dinler hakkında doğru ve güncel durumları hakkında fikir sahibi olmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Dinler Tarihi’nin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olma. 2. Dinler Tarihi disiplininin konuları ve araştırma metodlarını öğrenme. 3. Günümüzde önemli dini gelenekler olan Hinduizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam hakkında temel bilgileri edinmek. 4. Dinlerin benzer, farklı ve ortak noktalarını mukayese edebilecek. 5. Kutsal metinlerdeki temel öğretileri mesajları öğrenip yorumlayabilecek. 6. Dinleri farklı şekillerde tasnif edebilecek. 7. Kültür ve dinler arasındaki ilişkileri kavrayacak. |
Dinler Tarihine giriş, Dinler Tarihinde mukayeseli araştırma, Konfüçyanizm, Taoizm, Şintoizm, Zerdüştlük, Hinduizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık, İslam. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, okuma, tartışma, konuk, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dinler Tarihi dersine giriş, temel konular ve kaynaklar. Konu anlatımı | |
2) | Dinlerin kökenine dair teoriler. | |
3) | Dinlerin ortak özellikleri. | |
4) | Hinduizm’e giriş: dönemleri ve kutsal kitapları. | |
5) | Hinduizm’in temel inançları, tanrı, kastlar, avatar, yoga. | |
6) | Budizm, öğretileri, kutsal kitapları, | |
7) | Budizm temel inançlarve bayramlar | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Yahudiliğe giriş Yahudiliğin temel inançları, Kutsal Kitap | |
10) | Yahudiliğin ibadetleri, bayramları, mezhepleri. | |
11) | Hırstiyanlığa giriş | |
12) | Hıristiyanlığın temel inançları, teslis doktrini. | |
13) | Hıristiyanlığın ibadetleri, bayramları, mezhepleri | |
14) | İslam’a giriş: temel inançlar, bayramlar, mezhepler |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Abdurrahman Küçük – Günay Tümer, Dinler Tarihi, Ocak Yayınları. 2. Yaşayan Dünya Dinleri, Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi yayınları. 3. Yaşayan Dünya Dinleri, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları. 4. İsmail Taşpınar, Doğu Dinlerinde Hac İbadeti – Hinduizm ve Budizm, Marmara İlahiyat Vakfı Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |