Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
History of Religions’a giriş, temel konular ve kaynaklar. |
|
2) |
Dinlerin kökenine dair teoriler. |
|
3) |
Dinlerin ortak özellikleri. |
|
4) |
Hinduizm’e giriş: dönemleri ve kutsal kitapları. |
|
5) |
Hinduizm’in temel inançları, tanrı inancı, kast sistemi, avatar, yoga, kurtuluş doktrini ve temel kavramlar. |
|
6) |
Budizm’e giriş: Buda’nın hayatı, Hinduizm’e bakışı, kutsal kitapları. |
|
7) |
Budizm’in temel öğretileri, tanrı inancı meselesi, 4 temel hakikat, 8 dilimli yol, nirvana, temel kavramlar. |
|
8) |
Midterm |
|
9) |
Yahudiliğe giriş: İbrani, İsrail, Yahudi kavramları. Kutsal kitapları. |
|
10) |
Yahudiliğin temel inançları, ibadetleri, bayramları, mezhepleri. |
|
11) |
Hırstiyanlığa giriş: Hıristiyanlığın ortaya çıkışı, Hz. İsa, kutsal kitapları. |
|
12) |
Hıristiyanlığın temel inançları, teslis doktrini, ibadetleri, bayramları, mezhepleri. |
|
13) |
İslam’a giriş: Hz. Muhammed’in hayatı, Kur’an ve hadisler. |
|
14) |
İslam’ın temel inançları, ibadetler, mezhepler. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|