Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
History of Religions’a giriş, temel konular ve kaynaklar. |
|
2) |
Dinlerin kökenine dair teoriler. |
|
3) |
Dinlerin ortak özellikleri. |
|
4) |
Hinduizm’e giriş: dönemleri ve kutsal kitapları. |
|
5) |
Hinduizm’in temel inançları, tanrı inancı, kast sistemi, avatar, yoga, kurtuluş doktrini ve temel kavramlar. |
|
6) |
Budizm’e giriş: Buda’nın hayatı, Hinduizm’e bakışı, kutsal kitapları. |
|
7) |
Budizm’in temel öğretileri, tanrı inancı meselesi, 4 temel hakikat, 8 dilimli yol, nirvana, temel kavramlar. |
|
8) |
Midterm |
|
9) |
Yahudiliğe giriş: İbrani, İsrail, Yahudi kavramları. Kutsal kitapları. |
|
10) |
Yahudiliğin temel inançları, ibadetleri, bayramları, mezhepleri. |
|
11) |
Hırstiyanlığa giriş: Hıristiyanlığın ortaya çıkışı, Hz. İsa, kutsal kitapları. |
|
12) |
Hıristiyanlığın temel inançları, teslis doktrini, ibadetleri, bayramları, mezhepleri. |
|
13) |
İslam’a giriş: Hz. Muhammed’in hayatı, Kur’an ve hadisler. |
|
14) |
İslam’ın temel inançları, ibadetler, mezhepler. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|