Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
History of Religions’a giriş, temel konular ve kaynaklar. |
|
2) |
Dinlerin kökenine dair teoriler. |
|
3) |
Dinlerin ortak özellikleri. |
|
4) |
Hinduizm’e giriş: dönemleri ve kutsal kitapları. |
|
5) |
Hinduizm’in temel inançları, tanrı inancı, kast sistemi, avatar, yoga, kurtuluş doktrini ve temel kavramlar. |
|
6) |
Budizm’e giriş: Buda’nın hayatı, Hinduizm’e bakışı, kutsal kitapları. |
|
7) |
Budizm’in temel öğretileri, tanrı inancı meselesi, 4 temel hakikat, 8 dilimli yol, nirvana, temel kavramlar. |
|
8) |
Midterm |
|
9) |
Yahudiliğe giriş: İbrani, İsrail, Yahudi kavramları. Kutsal kitapları. |
|
10) |
Yahudiliğin temel inançları, ibadetleri, bayramları, mezhepleri. |
|
11) |
Hırstiyanlığa giriş: Hıristiyanlığın ortaya çıkışı, Hz. İsa, kutsal kitapları. |
|
12) |
Hıristiyanlığın temel inançları, teslis doktrini, ibadetleri, bayramları, mezhepleri. |
|
13) |
İslam’a giriş: Hz. Muhammed’in hayatı, Kur’an ve hadisler. |
|
14) |
İslam’ın temel inançları, ibadetler, mezhepler. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
3 |
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
2 |
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
3 |
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
3 |
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
2 |
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
2 |
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi; siyaset sosyolojisi; toplumsal cinsiyet sosyolojisi; beden sosyolojisi; görsel sosyoloji; iş sosyolojisi; din sosyolojisi; bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
4 |
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
4 |
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
2 |
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
2 |
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
2 |
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
2 |