LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0511 Avrupa Tarihi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. DERYA TARBUCK
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. DERYA TARBUCK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı Erken Modern Avrupa Tarihi'nin önemli olaylarını tematik olarak analiz etmektir. Politik, Sosyal, Dini ve Entelektüel olaylar kronolojik sırayı izleyerek tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler,
• Avrupa'da meydana gelen ana olaylarını açıklar.
• Aydınlanma fikirlerinin artışına katkıda bulunan faktörleri belirler.
• Bilimsel Devrim doğasını açıklamak için kullanılan teorik argümanları ve kavramları anlar.
• Endüstriyel devrimin nedenlerini değerlendirir.
• Avrupa'da Fransız Devrimi'nin etkisini analiz eder.
. Avrupa tarihinde önemli olayları kronolojik sırayla kavrar.
. Tarihî metinlerle eleştirel düşünme ve tematik tartışmalara katılma becerisi geliştirirler.

Dersin İçeriği

Orta Çağ'dan Erken Modern Çağ’a geçiş süreci.
Erken Modern Dönem kimlikleri ve sosyal yapıları.
Mutlakiyetçi rejimler ve yönetim sistemleri.
Coğrafi keşiflerin politik ve ekonomik etkileri.
Rönesans ve Hümanizm.
Reformasyon ve Karşı-Reform hareketleri.
Erken Modern Dönem'deki politik değişimler (Köylü Savaşları, Otuz Yıl Savaşı vb.).
Bilimsel Devrim ve Aydınlanma Çağı.
Fransız Devrimi ve Sanayi Devrimi’nin etkileri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Avrupa'nın Orta Çağ'dan Erken Modern Çağ'a Geçişinin Değerlendirilmesi
3) Erken Modern Kimlikler Erken modern dönemde dini, ulusal ve sosyal kimlikler de dahil olmak üzere kimliklerin oluşumunu ve evrimini araştırıyoruz.
4) Mutlakiyetçi Rejimler Fransa, İspanya ve Rusya gibi ülkelerde mutlakiyetçi siyasi sistemlerin gelişimine odaklanır.
5) Coğrafi Keşifler 15. ve 16. yüzyıldaki denizaşırı keşifleri ve bunların Avrupa ve dünya üzerindeki dönüştürücü etkilerini inceler.
6) Rönesans ve Hümanizm
7) Reformasyon ve Karşı Reformasyon Martin Luther'in Katolik Kilisesi'ne meydan okuması ve ardından gelen Katolik reform çabaları da dahil olmak üzere, on altıncı yüzyıldaki dini çalkantıları inceliyor.
8) Ara Sınav Haftası 1. Ara Sınav
9) Erken Modern Dönemdeki Siyasal Değişimler (Köylü Savaşları, 30 Yıl Savaşları...vb.)
10) Bilimsel Devrim (Kopernik, Galileo, Kepler ve Newton'u ele alıp, onların keşiflerinin felsefi sonuçlarını düşünün)
11) Aydınlanma
12) Aydınlanma II Ara Sınav II
13) Fransız Devrimi
14) Endüstri Devrimi Sanayileşmenin ekonomilerde ve toplumlarda yarattığı dönüşümü inceler.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stephen J Lee, Aspects of European History (Routledge, 1982)
Norman Davies, Europe, A History (Oxford, 1996)
Mary Wiesner Hanks, Europe
Diğer Kaynaklar: Stephen J Lee, Aspects of European History (Routledge, 1982)
Norman Davies, Europe, A History (Oxford, 1996)
Mary Wiesner Hanks, Europe

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 6 72
Ara Sınavlar 2 2 4
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 3
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak