Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci bu dersin sonunda yabancı dil öğrenme tecrübeleri, televizyon alışkanlıkları, seyahat alışkanlıkları, hava durumu gibi konular hakkında konuşabilecek, gazete haberleri, kullanım kılavuzları, anlayabilecek, sevinç, mutluluk, hayal kırıklığı, ilgi, ilgisizlik gibi duygularını ifade edebilecek, bir konuda önerilere cevap verip, kendi fikrini dile getirebilecek, başkalarını ikna etme, betimleme yapma, bir şeyi tarif etme gibi konularda kendini ifade edebilecek, memnuniyet ve memnuniyetsizlik belirtebilecektir. Bu konularda A2.2 seviyesine uygun cümle yapılarını tanıyacak, bu cümlelerle diyalog kurabilecektir. |
Menschen A2.2 kitabının okutulan 12 ünitesi ile öğrenci yabancı dil öğrenme tecrübelerinden bahsetme, sevinç ifade etme, gazete haberleri, kullanım kılavuzları okuma, televizyon alışkanlıkları hakkında konuşma, otel rezervasyonu, yol tarifi yapabilme, seyahat alışkanlıkları ve hava durumu hakkında konuşma, birini ikna etme, önerilere cevap verme, ilgi ve ilgisizliği ifade etme, bir şeyi tarif etme, betimleme, kullanım kılavuzu anlama, bir konu hakkında memnuniyet ve memnuniyetsizlik belirtme ve mutluluk ve hayal kırıklığı ifade etme gibi konularda A2.2 seviyesine uygun, giderek zorlaşan cümle yapılarını tanıyacak, anlayacak, bu cümleler için gerekli dilbilgisi kurallarını öğrenecek, bu cümlelerle diyalog kurabilme becerisini geliştirecektir.
Dersler haftada 3 saat yüz yüze, 1 saat ise Itslearning üzerinden olacak şekilde 16 hafta boyunca devam edecektir. Öğrencilerin aktif katılımına önem veren, öğrenci odaklı, seviyeye göre adım adım ilerleme gösterecek, dilbilgisinin yanı sıra okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini Almanca A2.1 seviyesinde atılmış temel üzerinde geliştirecek bir yöntem izlenecektir.
Öğrenciler Almanca A1 ve A2.1’ den sahip oldukları ve bu derste alacakları bilgilerle ilk dersten itibaren konuşma ve yazma pratiği yapacak, ikili ve çoklu gruplar halinde çalışacak, öğrendiklerini kullanabilmeleri için teorinin yanı sıra pratiği destekleyecek, dil kullanımını geliştirecek ve pekiştirecek bir çalışma sistemi izlenecektir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dil Öğrenme: Dil Öğrenme tecrübelerinden bahsetme, Yabancı Dil Öğrenme metodları
als bağlacı
|
Ünite 13, Kelime Listesi |
2) |
Posta ve Telekomünikasyon: Sevinç ifade etme, Gazete haberleri, Kullanım Klavuzları
Edilgenlik Passiv Präsens
|
Ünite 14, Kelime Listesi |
3) |
Medya: Televizyon Alışkanlıkları hakkında konuşma
Dativ ve Akkusativ alan fiiller, Dativ ve Akk. objelerin cümle içindeki yerleri
|
Ünite 15, Kelime Listesi |
4) |
Otelde: Otel Rezervasyonu, Yol Tarifi
Dolaylı soru ob, wie lange,Yer belirten edatlar,gegenüber, an.. vorbei, durch
|
Ünite 16, Kelime Listesi |
5) |
Seyahat ve Trafik: Seyahat Alışkanlıkları hakkında konuşma,yorum yapma,Seyahat boyunca İnternet günlüğü
Yer belirten edatlar,am Meer, ans Meer
|
Ünite 17, Kelime Listesi |
6) |
QUİZ 1, Genel Tekrar |
|
7) |
Hava Durumu ve İklim: Hava Durumu hakkında konuşma
Edatlı fiiller, dönüşlü fiiller ve onlara ait soru kalıpları worauf, womit, worüber
|
Ünite 18, Kelime Listesi |
8) |
VİZE |
|
9) |
Kültürel Etkinlikler: Birini ikna etme, Önerilere cevap verme
Yer belirten edatlar;Woher, vom/ aus dem..
|
Ünite 19, Kelime Listesi |
10) |
Kitaplar ve Basın: İlgi ve ilgisizliği ifade etme
Yardımcı fiillerin Präteritum halleri; wollte, konnte, durfte
|
Ünite 20, Kelime Listesi |
11) |
Devlet ve İdare: Bir şeyi tarif etme, betimleme,Tarif talep etme
Çekim alan soru kelimesi
welch- (hangi)
dies- (bu, şu zamirleri )
der, die, das
lassen ile fiil kullanımı
|
Ünite 21, Kelime Listesi |
12) |
Ulaşım ve Trafik: Kullanım Klavuzu okuma, Bir şeyi açıklama
Bağlaçlar; bis, seit, seitdem |
Ünite 22, Kelime Listesi |
13) |
Mesleki Eğitim ve Meslekler: Memnuniyet ve Memnuniyetsizlik ifade etme
Relativsatz ve zamirleri,(Nominativ ve Akkusativ’de)
|
Ünite 23, Kelime Listesi |
14) |
Yurtdışında Çalışma: Mutluluk ve Hayal Kırıklığı ifade etme
Präteritum (geçmiş zamanın bir türü) kam, sagte
|
Ünite 24, Kelime Listesi |
15) |
QUİZ 2, Genel tekrar |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Menschen A2.2, KURSBUCH, Habersack, Pude, Specht, Hueber Verlag, 2013, Ismaning
Menschen A2.2, ARBEITSBUCH, Breitsameter, Glas-Peters, Pude, Hueber Verlag, 2013, Ismaning
|
Diğer Kaynaklar: |
Derste (sınıfta) dağıtılacak ekstra materyaller, alıştırmalar vs.Itslearning üzerinden öğrenciye ulaştırılacak olan çeşitli web siteleri, bağlantılar, materyaller, testler, alıştırmalar vs. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. |
2 |
2) |
AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. |
1 |
3) |
AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. |
2 |
4) |
Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. |
2 |
5) |
Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. |
1 |
6) |
AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. |
1 |
7) |
Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. |
1 |
8) |
AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. |
2 |
9) |
AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. |
1 |
10) |
AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. |
1 |
11) |
AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. |
1 |
12) |
Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. |
1 |