CEN2003 Statics and Strength of MaterialsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CEN2003 Malzeme Statiği ve Gücü Bahar 3 2 4 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MESUT NEGİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MESUT NEGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Temel Mukavemet İlkeleri
Dersin Amacı: 1. Mühendislikte yapıların tasarımı için uygulanan kuvvetlerin denge denklemleriyle incelenmesi, bağ kuvvetlerinin bulunması
2. Mühendislikte genel olarak taşıyıcı sistemlerin statik olarak mekanik davranışlarının anlatılması
3. Yapılarda değişik kuvvet sistemleri etkisinde oluşan iç kuvvetler ve gerilmelerin hesaplanması
4. Yapıların gerilmeler dikkate alınarak tasarımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Mühendislik yapılarının tasarımı için genel olarak mekanik davranışlarını öğrenmek
Yapıların değişik kuvvet sistemlerine karşı şekil değiştirmesinin hesabı
Yapıların tasarımı için gerekli gerilme analizini anlamak
Malzemelerin mekanik özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

Statiğin temel ilkeleri, Denge denklemleri, İç kuvvetlerin değişim grafikleri, Gerilme ve şekil değiştirme, Eksenel kuvvet, Eğilme, Burulma ve bunların kombinasyonu halinde gerilme ve şekil değiştirmeler. Burkulma.

Dersin öğretim yöntemleri anlatım ve problem çözme şeklindedir.
The teaching methods of the course include lecture and problem-solving.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mekaniğin Mühendislikte uygulama alanları
2) Vektörel operasyonlar, kuvvet ve moment vektörleri
3) Denge Denklemleri
4) Taşıyıcı sistemler (Kafesler, Çerçeveler, vs)
5) Kütle merkezi, Alan Atalet Momentleri
6) Gerilme ve Şekil Değiştirme
7) Malzemelerin Mekanik Özellikleri
8) I. Ara sınav - Eksenel Kuvvet Hali
9) Eksenel Kuvvet Halinde Gerilme ve Şekil Değiştirme
10) Burulma Momenti Etkisinde Gerilme ve Şekil Değişt.
11) Basit Eğilme ve Elastik Eğri
12) II. Ara Sınav - Kesme Kuvveti ve Gerilme Dağılımı
13) Bileşik Mukavemet Halleri
14) Burkulma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Statics and Strength of Materials - Hibbeler, 4 th Edition, Pearson

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ödev 5 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 6 60
Ödevler 5 10 50
Küçük Sınavlar 4 10 40
Ara Sınavlar 2 40 80
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 270

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 2
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek