ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CEN2003 | Malzeme Statiği ve Gücü | Bahar | 3 | 2 | 4 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MESUT NEGİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MESUT NEGİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Temel Mukavemet İlkeleri |
Dersin Amacı: | 1. Mühendislikte yapıların tasarımı için uygulanan kuvvetlerin denge denklemleriyle incelenmesi, bağ kuvvetlerinin bulunması 2. Mühendislikte genel olarak taşıyıcı sistemlerin statik olarak mekanik davranışlarının anlatılması 3. Yapılarda değişik kuvvet sistemleri etkisinde oluşan iç kuvvetler ve gerilmelerin hesaplanması 4. Yapıların gerilmeler dikkate alınarak tasarımı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Mühendislik yapılarının tasarımı için genel olarak mekanik davranışlarını öğrenmek Yapıların değişik kuvvet sistemlerine karşı şekil değiştirmesinin hesabı Yapıların tasarımı için gerekli gerilme analizini anlamak Malzemelerin mekanik özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak |
Statiğin temel ilkeleri, Denge denklemleri, İç kuvvetlerin değişim grafikleri, Gerilme ve şekil değiştirme, Eksenel kuvvet, Eğilme, Burulma ve bunların kombinasyonu halinde gerilme ve şekil değiştirmeler. Burkulma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mekaniğin Mühendislikte uygulama alanları | |
2) | Vektörel operasyonlar, kuvvet ve moment vektörleri | |
3) | Denge Denklemleri | |
4) | Taşıyıcı sistemler (Kafesler, Çerçeveler, vs) | |
5) | Kütle merkezi, Alan Atalet Momentleri | |
6) | Gerilme ve Şekil Değiştirme | |
7) | Malzemelerin Mekanik Özellikleri | |
8) | I. Ara sınav - Eksenel Kuvvet Hali | |
9) | Eksenel Kuvvet Halinde Gerilme ve Şekil Değiştirme | |
10) | Burulma Momenti Etkisinde Gerilme ve Şekil Değişt. | |
11) | Basit Eğilme ve Elastik Eğri | |
12) | II. Ara Sınav - Kesme Kuvveti ve Gerilme Dağılımı | |
13) | Bileşik Mukavemet Halleri | |
14) | Burkulma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Statics and Strength of Materials - Hibbeler, 4 th Edition, Pearson |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 | 80 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |