PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CEN2003 | Malzeme Statiği ve Gücü | Bahar | 3 | 2 | 4 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MESUT NEGİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MESUT NEGİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Temel Mukavemet İlkeleri |
Dersin Amacı: | 1. Mühendislikte yapıların tasarımı için uygulanan kuvvetlerin denge denklemleriyle incelenmesi, bağ kuvvetlerinin bulunması 2. Mühendislikte genel olarak taşıyıcı sistemlerin statik olarak mekanik davranışlarının anlatılması 3. Yapılarda değişik kuvvet sistemleri etkisinde oluşan iç kuvvetler ve gerilmelerin hesaplanması 4. Yapıların gerilmeler dikkate alınarak tasarımı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Mühendislik yapılarının tasarımı için genel olarak mekanik davranışlarını öğrenmek Yapıların değişik kuvvet sistemlerine karşı şekil değiştirmesinin hesabı Yapıların tasarımı için gerekli gerilme analizini anlamak Malzemelerin mekanik özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak |
Statiğin temel ilkeleri, Denge denklemleri, İç kuvvetlerin değişim grafikleri, Gerilme ve şekil değiştirme, Eksenel kuvvet, Eğilme, Burulma ve bunların kombinasyonu halinde gerilme ve şekil değiştirmeler. Burkulma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mekaniğin Mühendislikte uygulama alanları | |
2) | Vektörel operasyonlar, kuvvet ve moment vektörleri | |
3) | Denge Denklemleri | |
4) | Taşıyıcı sistemler (Kafesler, Çerçeveler, vs) | |
5) | Kütle merkezi, Alan Atalet Momentleri | |
6) | Gerilme ve Şekil Değiştirme | |
7) | Malzemelerin Mekanik Özellikleri | |
8) | I. Ara sınav - Eksenel Kuvvet Hali | |
9) | Eksenel Kuvvet Halinde Gerilme ve Şekil Değiştirme | |
10) | Burulma Momenti Etkisinde Gerilme ve Şekil Değişt. | |
11) | Basit Eğilme ve Elastik Eğri | |
12) | II. Ara Sınav - Kesme Kuvveti ve Gerilme Dağılımı | |
13) | Bileşik Mukavemet Halleri | |
14) | Burkulma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Statics and Strength of Materials - Hibbeler, 4 th Edition, Pearson |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 | 80 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |