| LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| GEP1614 | Sosyal Medya Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | Turkish |
| Dersin Türü: | GE-Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
| Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin sosyal medyayı ve sosyal medyanın halkla ilişkiler açısından önemini kavramasını sağlamaktır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1- İçinde bulunduğumuz yeni dünya düzenini tanımlayabilecek 2- Siyaset, sosyal medya ve web 2.0 arasındaki ilişkileri tartışabilecek 3- İletişimin yeni kurallarını tanıyabilecek ve analiz edebilecek 4- Her gün kullandıkları sosyal medya araçları ile halkla ilişkiler pratikleri arasındaki önemli ilişkiyi görebilecek 5- Halkla ilişkilerin yeni araçlarını tanımlayabilecek ve kullanabilecek 6- PR2.0’ın gücünü ve önemini anlayacak, dijital iletişimin özellikle kriz iletişimindeki rolünü tartışabilecek 7- Dijital iletişim taktiklerini oluşturdukları halkla ilişkiler kampanyalarında kullanabilecek |
| Bu ders öğrencilerin bloglar, RSS, wiki, podcast gibi çeşitli web 2.0 teknolojilerini anlamalarına ve analiz etmelerine yardım edecek şekilde tasarlanmıştır. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Giriş | |
| 2) | Yeni medya ve Sosyal medya | |
| 3) | Sosyal topluluklar ve sosyal ağlar | |
| 4) | Online dünyada halkla ilişkiler: Yeni kurallar | |
| 5) | İletişimin ve halkla ilişkilerin yeni kanalları | |
| 6) | Sosyal medya için içerik üretmek | |
| 7) | Sosyal medyada içerik yönetimi | |
| 8) | Ara Sınav Haftası | |
| 9) | Sosyal medyanın yasal yönleri | |
| 10) | Online medya ilişkileri | |
| 11) | Dünya’da dijital kampanyalar | |
| 12) | Türkiye’de dijital kampanyalar | |
| 13) | Online ortamlarda yaşanan krizler ve kriz yönetimi | |
| 14) | Tartışma |
| Ders Notları / Kitaplar: | |
| Diğer Kaynaklar: |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 1 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 118 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
| 2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
| 3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
| 4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
| 5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
| 6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
| 7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
| 8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
| 9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
| 10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
| 11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |