LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1613 | Seçimler ve Kampanya Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilerimiz ülke meseleleri ile daha yakından ilgilenecek, bilinçli seçmen olmanın önemini öğrenecek, iletişim/reklamın ikna üzerindeki yoğun etkisini görecektir. Siyasal iletişim kampanya danışmanlığı aynı zamanda öğrencilerimiz için yeni bir kariyer alanı olarak da öne çıkmaktadır. Bu ders farkındalık oluşturarak öğrencilerimizin bu alana yönelmelerini de sağlayabilecektir. Bu ders, seçim süreci esnasındaki siyasal davranışları, siyasal kampanyalarda kullanılan stratejileri ve söz konusu kampanyaların yönetimini açıklamak ve tartışmak amacıyla tasarlanmıştır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler başlıca siyasal ideolojileri ve fikirleri tanır. Öğrenci siyasal iletişimdeki temel nosyon ve teorileri tanır. Öğrenci, bir siyasal iletişim kampanyasının temel bileşenlerini bilir Öğrenci, ekip çalışması içinde bir siyasal iletişim kampanyası tasarlar. Seçmen davranışı üzerine teorileri anlayacak Siyasal katılım ve partizanlık altında yatan psikososyal faktörleri tartışabilecek Siyasal araştırmalar için öğrendiği metodolojileri uygulayabilecek İkna yöntemlerinin seçim kampanyalarında nasıl kullanıldığını belirleyebilecek ve tartışabilecek Siyasal bir kampanya tasarlayabilecek ve yönetebilec |
Seçimler ve Kampanya Yönetimi dersi, seçim süreçlerini ve kampanya yönetimini detaylı bir şekilde ele almayı hedefler. İlk bölümde, temel kavramlar ve siyasi ideolojiler üzerine yoğunlaşılır. Bu kapsamda, seçim sistemlerinin tarihsel gelişimi, kampanya stratejilerinin teorik temelleri ve bu süreçlerde etkili olan ideolojik faktörler tartışılır. Öğrenciler, bu kavramların seçim süreçleri üzerindeki etkilerini analiz etme becerisi kazanacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GEP1613 Dersine giriş | |
2) | Temel Kavramlar / Siyasi İdeolojiler | |
3) | Seçim Sistemleri / Parti Sistemleri | |
4) | Seçmen Katılım Düzeyleri & Davranış Modelleri | |
5) | Siyasal İletişim & Propaganda | |
6) | Türkiye’deki Siyasi Partilerin Kampanya Şarkıları ve Afişleri (1950 -1970) | |
7) | Türkiye’deki Siyasi Partilerin Kampanya Şarkıları ve Afişleri (1970 -1990) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Türkiye’deki Siyasi Partilerin Kampanya Şarkıları ve Afişleri (1990-2002) | |
10) | Türkiye’deki Siyasi Partilerin Kampanya Şarkıları ve Afişleri (2002-2024) | |
11) | Öğrenci Sunumları | |
12) | Öğrenci Sunumları | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Siyasal İletişim, Prof. Dr. Aysel Aziz – Nobel Yayınları |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |