GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0615 Algı Yönetimi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN UYSAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Algı yönetimi, günümüzde kendisini birçok alanda gösteren, özellikle kurumlar açısından hem kurum içi hem de kurum dışı etkileşimlerinde önem taşıyan konulardan biridir. Bu dersin amacı algı yönetimi ve unsurlarını tanıtmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz:
1. Algı ve biliş ve eylem hakkında iç görü kazanmak
2. Algı yönetimi ve tutum değişikliği yapabilmek
3. Algı ile ilgili psikolojik ve sosyolojik kavramlara atıfta bulunarak iletişim konularını tartışabilmek
4. İkna ve halkla ilişkiler, tanıtım ve propagandayı tanımlamak
5. Kamuoyunu anlayın ve izleyiciyi analiz etmek
6. Algı yönetimi ile medya arasındaki ilişkiyi çözümlemek
7. Kurumsal algı yönetimini tanımlamak

Dersin İçeriği

Derste; algı, eylem, ikna tanımlamaları yapılarak , imaj ve algı ilişkisi, iletişimde algı, algı yönetiminin temel kuralları, örgütsel yönetim tanımlaması, örgütsel algı yönetimi, kriz ve örgütsel algı yönetimi konuları ele alınacaktır.
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, grup çalışması, örnek inceleme, problem çözme, ,tartışma, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Algı nedir - George Gerbner İletişim Modeli Ders kitabı 1&3
2) Duyuların çeşitliliği - Algı ve biliş Ders kitabı 3
3) Algı ve eylem - İkna Ders kitabı 3
4) Paydaşlar, Hedef kitle - İletişim türleri Ders kitabı 1
5) İmaj ve algı ve İlişki ve iletişim Ders kitabı 1
6) Slogan ve mesaj-3P Propaganda, Halkla İlişkiler, Tanıtım Ders kitabı 1
7) Algı yönetiminin temel kuralları Ders kitabı 1
8) Ara Sınav Haftası
9) Örgütsel yönetimin tanımlanması Ders Kitabı 2
10) Örgütsel Algı Yönetiminin Boyutları Ders Kitabı 2
11) Örgütsel Algı Yönetiminin Bileşenleri Ders Kitabı 2
12) Kriz Olaylarından Sonra Örgütsel Algı Yönetimi Ders Kitabı 2 "Sears"
13) Gelişen Tartışmalar Sırasında Örgütsel Algı Yönetimi Ders Kitabı 2 “Augusto National Golf Club”
14) Final için genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: It will be given by the lecturer
Diğer Kaynaklar: 1.Perception Management How to Manage Communication in Turkey, Ali Saydam, Remzi Kitabevi, 2013
2.Organisational Perception Management, Kimberly D. Elsbach, VitalSource Bookshelf, Taylor & Francis, 2014.
3.Perception: The Basics. Bence Nanay. Available from : Vital Source Bookshelf, Taylor & Francis, 2024.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 2 15 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşım, yaratıcı düşünme ve üretim süreçlerini yürütebilme yetkinliklerini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3