LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0615 | Algı Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN UYSAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Algı yönetimi, günümüzde kendisini birçok alanda gösteren, özellikle kurumlar açısından hem kurum içi hem de kurum dışı etkileşimlerinde önem taşıyan konulardan biridir. Bu dersin amacı algı yönetimi ve unsurlarını tanıtmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz: 1. Algı ve biliş ve eylem hakkında iç görü kazanmak 2. Algı yönetimi ve tutum değişikliği yapabilmek 3. Algı ile ilgili psikolojik ve sosyolojik kavramlara atıfta bulunarak iletişim konularını tartışabilmek 4. İkna ve halkla ilişkiler, tanıtım ve propagandayı tanımlamak 5. Kamuoyunu anlayın ve izleyiciyi analiz etmek 6. Algı yönetimi ile medya arasındaki ilişkiyi çözümlemek 7. Kurumsal algı yönetimini tanımlamak |
Derste; algı, eylem, ikna tanımlamaları yapılarak , imaj ve algı ilişkisi, iletişimde algı, algı yönetiminin temel kuralları, örgütsel yönetim tanımlaması, örgütsel algı yönetimi, kriz ve örgütsel algı yönetimi konuları ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Algı nedir - George Gerbner İletişim Modeli | Ders kitabı 1&3 |
2) | Duyuların çeşitliliği - Algı ve biliş | Ders kitabı 3 |
3) | Algı ve eylem - İkna | Ders kitabı 3 |
4) | Paydaşlar, Hedef kitle - İletişim türleri | Ders kitabı 1 |
5) | İmaj ve algı ve İlişki ve iletişim | Ders kitabı 1 |
6) | Slogan ve mesaj-3P Propaganda, Halkla İlişkiler, Tanıtım | Ders kitabı 1 |
7) | Algı yönetiminin temel kuralları | Ders kitabı 1 |
8) | Ara Sınav | |
9) | Örgütsel yönetimin tanımlanması | Ders Kitabı 2 |
10) | Örgütsel Algı Yönetiminin Boyutları | Ders Kitabı 2 |
11) | Örgütsel Algı Yönetiminin Bileşenleri | Ders Kitabı 2 |
12) | Kriz Olaylarından Sonra Örgütsel Algı Yönetimi | Ders Kitabı 2 "Sears" |
13) | Gelişen Tartışmalar Sırasında Örgütsel Algı Yönetimi | Ders Kitabı 2 “Augusto National Golf Club” |
14) | Final için genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | It will be given by the lecturer |
Diğer Kaynaklar: | 1.Perception Management How to Manage Communication in Turkey, Ali Saydam, Remzi Kitabevi, 2013 2.Organisational Perception Management, Kimberly D. Elsbach, VitalSource Bookshelf, Taylor & Francis, 2014. 3.Perception: The Basics. Bence Nanay. Available from : Vital Source Bookshelf, Taylor & Francis, 2024. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |