ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD4114 | Siyasal İletişimde Alan Çalışmaları II | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu derste ilk kısmındaki tartışmalar tamamen alana aktarılır ve siyaset iletişimi alan çalışmasıyla tekrar irdelenir. Öğrenciler, alan çalışmasından edindikleri deneyimi her hafta sınıfta paylaşmakla yükümlülerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi alan öğrenciler araştırma ve alan çalışması üzerine yeni yetiler ve deneyimler kazanırlar. Sadece siyasi kriz anlarında değil, gündelik siyaset ve iletişim ilşkisinde de deneyim ve bilgi sahibi olurlar. |
Bu derste ilk kısmındaki tartışmalar tamamen alana aktarılır ve siyaset iletişimi alan çalışmasıyla tekrar irdelenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | yok |
2) | Political actors compete over the new media | Wolfsfeld, 1-7 |
3) | Political power and power over the media | Wolfsfeld, 7-23 |
4) | Political control and media independence | Wolfsfeld, 23-45 |
5) | Turning politics into news | Wolfsfeld, 45-72 |
6) | Telling a good story | Wolfsfeld, 72-95 |
7) | Media effects | Wolfsfeld, 95-119 |
8) | Saha çalışma I | yok |
9) | Saha çalışması II | yok |
10) | Saha çalışması III | yok |
11) | Saha çalışması IV | yok |
12) | Sunumlar | yok |
13) | Sunumlar | yok |
14) | Sunumlar | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Gadi Wolfsfeld (2011 ) Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication. New York: Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Arazi Çalışması | 1 | % 50 |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Arazi Çalışması | 8 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Proje | 1 | 10 |
Ödevler | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |