DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD4113 | Siyasal İletişim | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders siyaset bilimi alanında temel kavramları tartıştıktan sonra siyasi aktörlerin, halkın ve medyanın gündelik siyasette ve siyasi kriz anlarında nasıl etkileşim içine geçtiklerini irdeler. Bu etkileşimi incelerken, gündemin nasıl belirlendiğini çalışır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Siyaset bilimi alanında temel kavramlara hakim olmak. Gündemin nasıl belirlendiği anlamak. Siyasi aktörlerin, halkın ve medyanın gündelik siyasette ve siyasi kriz anlarında nasıl etkileşim içine geçtiklerinı anlamak. |
Bu etkileşimi kuramsal bir biçimde çalıştıktan sonra öğrencilerin saha çalışması yapması beklenir. Bu saha çalışması katılımcı gözlemci araştırma ve derinlemesine mülakatlardan oluşur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | yok |
2) | Siyaset İletişimi nedir? | Perloff, 3-46 |
3) | The study of political communication | Perloff, 46-73 |
4) | Media and political knowledge | Perloff, 73-95 |
5) | Contemporary political socialisation | Perloff, 95-117 |
6) | Gündem Belirleme | Perloff, 119-136 |
7) | Agenda building | Perloff, 136-155 |
8) | Framing | Perloff, 155-180 |
9) | Behind political news | Perloff, 180-207 |
10) | Unpacking political news | Perloff, 207-233 |
11) | Communication and the election campaign | Perloff, 233-257 |
12) | Communication and the election campaign | Perloff, 257-316 |
13) | Communication and the election campaign | Perloff, 317-364 |
14) | sunumlar | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Perloff, Richard (2014) The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age. New York: Routledge |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Arazi Çalışması | 1 | % 50 |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Arazi Çalışması | 8 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Proje | 1 | 10 |
Ödevler | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |